Orderhanterare

Placering: Helsingborg

Mildef Group AB logotyp

Orderhanterare

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning

Sökord:

order, inköp, fakturering, leveranser, artikel

Drivs du av att hjälpa andra, är du duktig på att bemöta kunder, då är kanske detta något för dig?
Vi söker en orderhanterare till MilDef.
Konsultuppdraget startar omgående och varar februari ut med chans till förlängning.

Om verksamheten

I mer än 20 år har MilDef utvecklat, tillverkat och sålt robust IT och specialelektronik, främst till kunder inom försvarssektorn.
MilDef Group servar en global marknad med världsledande taktiska IT-lösningar. Bärbara datorer , servrar , switchar , routrar , intelligenta skärmar , mjukvara och integrationstjänster – vi skräddarsyr militärklassade IT-produkter och system, gjorda för att prestera under de tuffaste förhållanden.
Vår ambition är att vara den mest innovativa och flexibla aktören i branschen, med en kombination av högpresterande produkter, enastående kundservice, lång erfarenhet inom många ingenjörsdiscipliner och en företagsanda baserad på ärlighet och integritet.
Företaget startades 1997, med huvudkontor i Helsingborg, Sverige. Vi har försäljnings- och supportkontor i USA, Storbritannien och Norge.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

  • Hantera inkommande order från kunder i vårt ERP-system
  • Göra inköp från våra leverantörer
  • Fakturera
  • Ta fram underlag till våra kunder
  • Hålla koll på alla våra beställningar och se till att de levereras i tid
  • Hålla vårt affärssystem uppdaterat med artikelnummer, priser etc.
  • Spåra leveranser
  • Ta fram statistik för leverans, ledtider m.m.

Din profil

För att trivas i rollen har du

  • Erfarenhet från en liknande roll
  • Ett kundfokuserat och affärsorienterat tankesätt
  • Erfarenhet av försäljning och marknadsföring
  • Stor analytisk och problemlösningsförmåga
  • En förmåga att kommunicera med både våra kunder och kollegor
  • Utbildning inom datateknik, teknik, ekonomi, logistik eller annat relevant område

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Anna Karlsson

Anna Karlsson
Konsultchef

073 - 502 10 65

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag