Ekonomiassistent till Helsingborg.
Kort om tjänsten
Är du intresserad av att börja nytt arbete efter sommaren? Vi söker en ekonomiassistent för kunds räkning med start i mitten av augusti för ett konsultuppdrag på minst ett år.
SÖKORD: ekonomi, ekonomiassistent, leverantörreskontra
Om verksamheten
Tjänsten är en del av Dreamworks konsultverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund.
Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund, kommer du bland annat att arbeta med:
- Leverantörsreskontra
- Avstämning Bank
- Leverantörsbetalning 2 ggr per vecka
- Leverantörs påminnelser
Du kommer även vara backup till receptionen/växeln och ta emot posten och alla trevliga besökare.
I receptionen scannar du och verifierar leverantörsfakturorna också.
Din profil
För att trivas i rollen har du tidigare arbetat som ekonomiassistent eller redovisningsassistent med liknande arbetsuppgifter
Du ska ha en högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom redovisning.
Du är självklart flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Kunden arbetar i Microsoft AX 2009 och har nyligen implementerat IFS10 plus Readsoft.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Vill du veta mer om tjänsten?
Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.
Anna Karlsson
Konsultchef