Interim KMA - Samordnare.

Placering: Stockholm

ATS Kraftservice logotyp

Interim KMA - Samordnare.

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning

Kort om tjänsten

SÖKORD: KMA, PEAB, ATS, INTERIM, ARBETSMILJÖ, KVALITET, MILJÖ

För uppdrag om ca ett år söker vi en KMA till ATS Kraftservice. Du arbetar utifrån kontoret i Stockholm eller i Skåne beroende på vart du är bosatt, delar av arbetet kommer du att sköta på distans på grund av rådande Covid situation. Som övergripande ansvarig för bolagets KMA planerar och leder du den dagliga verksamheten i enlighet med koncernens och affärsområdets riktlinjer.
Du rapporterar till bolagets VD.

Om verksamheten

Vi på ATS består av tre entreprenadbolag: ATS Kraftservice, ATS Tjänster samt Hagström i Nås. Bolagen levererar tjänster inom energiteknik, entreprenader, service och underhåll samt besiktning. ATS är ett helägt dotterbolag till Peab Anläggning AB som i sin tur ingår i Peabkoncernen.

Mer om tjänsten

I din roll ansvarar du för all kontakt med underentreprenörer samt säkerställer att uppföljningar genomförs enligt gällande planering på de olika projekten. Du supporterar och utbildar chefer och medarbetare i organisationen avseende KMA-frågor. Vidare kommer du också att självständigt utarbeta strategier och handlingsplaner samt föreslå lämpliga åtgärder. Du kommer även att vara delaktig i följande arbete:

- Externa nätverk
- Upprätthållande av utbildningsplan och program för arbetsmiljöutbildning
- Intern kommunikation samt extern kommunikation i olika arbetsmiljöfrågor till olika intressenter, kunder och myndigheter.
- Vid ledningens genomgång sammanställa, analysera och upprätta underlag för beslut eller uppföljning?
- Aktivt driva utveckling av rutiner inom KMA
- Delta i olika projekt inom arbetsmiljöområdet

Vidare kommer du även att vara delaktig planering, utveckling och uppföljning av arbetsmiljöarbetet inom ramen för ATS verksamhet. I rollen som KMA har du kontakt med kunder, myndigheter, interna kontaktpersoner samt den operativa ledningsgruppen.

Din profil

Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbetsmiljöarbete i motsvarande roll.
Du har goda kunskaper inom ISO: 9001, ISO: 45001, ISO: 14001. Du har även goda kunskaper om lagar och krav inom området samt i miljölagstiftning. Vidare ser vi att du har god kompetens inom miljö- och arbetsmiljöområdet.
För att trivas i rollen har du förmågan att arbeta självständigt, strategiskt och är analytiskt lagd.
Du har en god planeringsförmåga och lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Eftersom arbetet innefattar många kontaktytor tror vi att du har lätt för att kommunicera och en god samarbetsförmåga.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Anna Karlsson

Anna Karlsson
Konsultchef

073 - 502 10 65

Porträttfoto Jörgen Piontek

Jörgen Piontek
Affärsområdeschef

076 - 014 88 27

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag