Supply Planner till Willab Garden AB

Placering: Båstad

Willab Garden AB logotyp

Supply Planner till Willab Garden AB

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kort om tjänsten

I rollen som Supply Planner arbetar du med att prognostisera inköp på kort och lång horisont med målet att bibehålla en hög servicegrad och säkra varuflödet mot lager och produktion. I rollen ingår det att arbeta nära våra leverantörer, bygga relationer och samarbeten samt införa inköpsprocesser som bidrar till en förbättrad affär. Du jobbar dagligen med att stämma av lagersaldo, följa upp inköp och logistikflöden. I din roll kommer du jobba tätt ihop med strategiska inköpare, inköpskoordinatorer, lager och produktion för att skapa ett effektivt varuflöde.

Om verksamheten

Willab Garden AB är ett familjeföretag beläget i Östra Karup, Båstads kommun. Vi bedriver sedan 30 år försäljning av uterum, växthus med tillbehör till villaägarna. Försäljningen sker dels genom e-handel, dels genom utställningsbutiker i Båstad, Bromma, Munkedal och Greve/Köpenhamn. Export sker även till de övriga nordiska länderna. Hos oss arbetar 170 personer och omsättningen för 2019 uppgick till ca 490 miljoner. Läs mer om oss på willabgarden.se

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter
• Säkerställa en hög leveranssäkerhet från våra leverantörer.
• Optimera planeringen för att säkerställa en kostnadseffektiv försörjning.
• Följa upp, analysera och säkerställa en effektiv lagerhållning genom att optimera orderstorlekar och säkerhetslager med hänsyn taget till kapacitetsbegränsningar.
• Säkerställa en god tvärfunktionell kommunikation och samarbete inom inköp, lager och produktion samt gentemot våra externa leverantörer.
• Ansvara för utveckling av planeringsverktyg med tillhörande grunddata och processer.
• Driva förbättringsarbete i syfte att säkerställa kvalitet och korrekta flöden.

Din profil

Vi söker dig som har minst 5 år erfarenhet av supply planning och har utbildning inom inköp. Du har erfarenhet av att effektivisera prognoser, är social och trivs med många kontaktpunkter. Du är en person med högt arbetstempo, är självgående, strukturerad samt affärsorienterad. Du kommunicerar flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Magnus Axelsson, 042-17 66 17 alternativt magnus.axelsson@dreamwork.se

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Magnus Axelsson

Magnus Axelsson
Rekryteringskonsult

073 - 509 82 55

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag