Logistiker till Boxon

Placering: Helsingborg

Boxon logotyp

Logistiker till Boxon

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kort om tjänsten

Som logistiker på Boxon AB ansvarar du för att optimera materialstyrningen inom ett sortiment på internationell nivå. Du ansvarar för att nå fastställda mål samt säkerställa en optimal balans mellan inköpspriser, inleverans- samt lagerkostnader, produkttillgänglighet och kapitalbindning. Du bidrar aktivt till att vår inköpsprocess utvecklas och snabbt anpassar sig efter rådande omständigheter och är även med och driver olika förbättringsprojekt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du anställs direkt hos Boxon AB och rekryteringen sköts av Dreamwork.

Sökord: logistik, supplychain, logistikkoordinator, transport, operativ, transportplanerare, produktionsplanerare, huvudplanerare

Mer om tjänsten
I din roll som logistiker på Boxon kommer du bland annat:
• Ansvara för att, inom definierat sortiment/produktområde, anskaffa varor
• Ansvara för uppföljning av order till leveransprocessen inom definierat sortiment/produktområde
• Ansvar för att hitta bästa transportlösning vad gäller inkommande gods (till lager och direktleveranser till kund)
• Registeransvar för att MRP vyerna i artikelregistret är uppdaterade och korrekta
• Aktivt utveckla logistikfunktionens rutiner och systemstöd
• Ge daglig support till övriga organisationen samt externa leverantörer avseende anskaffningsrelaterade frågor

Du arbetar och mäts mot exempelvis omsättningshastighet och leveransprecision. Tillsammans med Sourcing Manager driver du sortimentet framåt.

Om verksamheten

Boxon erbjuder strategiska förpackningskoncept med full spårbarhet som ökar värdet på ert förpackningsflöde, från order till leverans. Boxon finns i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vår verksamhet involverar ca 260 anställda och vi har en omsättning på ca 1,3 miljarder SEK. Läs gärna mer om företaget på www.boxon.se

Din profil

Du har för tjänsten relevant akademisk utbildning och har minst 5 års erfarenhet inom inköp/logistik. Erfarenhet av internationella transporter samt tullhantering är meriterande. För att vara rätt för tjänsten krävs att du är strukturerad och drivande och har en bra förmåga att prioritera i kombination med förmåga att hantera stressiga situationer på ett bra sätt. Du ser vad det är som driver affären framåt. Du tar gärna på dig ansvar och har en vilja att växa i organisationen.

Du behärskar engelska på god nivå i både tal och skrift - om du har kunskaper inom ytterligare språk (förutom svenska och engelska) är det meriterande. Du behärskar MS Office på god nivå och om du har erfarenhet av SAP R/3 är det meriterande - dock inget krav.

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Porträttfoto Mahlin Glyré

Mahlin Glyré
Rekryteringsspecialist

070 - 377 45 39

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag