Ekonomiansvarig

Placering: Stockholm

Annell Ljus och Form AB logotyp

Ekonomiansvarig

Sista ansökningsdag har passerat

Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kort om tjänsten

Är det din tur att hitta en ny utmaning och ett jobb som är både utmanande och spännande? Gärna familjära kollegor och ett härligt kontor med utsikt över Mälaren. Annells ekonomiansvarig har efter många år valt att ta steget och testa vingarna utanför företaget. Det innebär att det kanske är din tur att få möjligheten?

Om verksamheten

Annell står för ljuskvalitet, kompetens och engagemang. I samarbete med arkitekter, ljusplanerare och eltekniker deltar vi i utformningen av ljusmiljöer för arbete och fritid samt för god ljusarkitektur. Dagens ägare tillhör tredje generationen av en familj som arbetat inom svensk belysning i över 100 år.
Under begreppet Stad och Trafik medverkar vi i utvecklingen av urbana utomhusmiljöer.
Annells produktprogram består i huvudsak av utvalda armaturer och ljussystem från ett flertal ledande producenter i Europa kompletterat med egen, projektanpassad produktutveckling. I det dagliga samarbetet med välkända utländska ljusföretag säkerställer vi en kompetent design- och tekniknivå.
I oktober 2018 flyttade vi huvudkontor och ljusstudio till Alviks Strand, Gustavslundsvägen 131. I Göteborg, Malmö, Umeå och Habo finns lokal säljverksamhet. Annell har drygt 20 anställda.

Mer om tjänsten

Som Ekonomiansvarig på Annell är du operativt ansvarig för ekonomifunktionen. Vid din sida har du en assistent som förutom att hon är allmänt behjälplig på kontoret även sköter bl.a. ankomstregistrering av leverantörsfakturor och fakturering.
Till dina arbetsuppgifter och ansvar hör:
• Månadsbokslut
• Löpande redovisning och reskontror
• Moms- och arbetsgivardeklarationer, Intrastat samt i övrigt förekommande myndighetsrapportering
• Upprättande av årsredovisning och inkomstdeklarationer för de tre bolagen i Annellkoncernen
• Budget
• Likviditetsplanering
• Bank- och revisorskontakter
• Övriga på en ekonomifunktion förekommande uppgifter
Dina huvudsakliga arbetsredskap blir affärssystemet iScala och Excel, men även Visma för vissa uppgifter.
Du rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen.

Din profil

För att vara rätt för tjänsten är du ödmjuk och prestigelös och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du bör vara driven, noggrann och strukturerad.

Såklart är du ekonom och du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med redovisning och är beredd att mantla ansvaret över företagets totala ekonomi. Du känner dig trygg i alla delar från löpande redovisning, till bokslutsarbete och upprättande av månads/årsredovisningar samt inkomstdeklarationer. Tidigare erfarenhet av producerande och/eller produktbolag är en fördel. I dagsläget tror vi att du arbetar som ekonomiansvarig, redovisningsekonom, redovisningskonsult eller motsvarande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta oss för mer information om tjänsten.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag