HR-ansvarig till Lyft & Byggmaskiner i Ängelholm AB

Placering: Ängelholm

Lyft och Byggmaskiner i Ängelholm AB logotyp

HR-ansvarig till Lyft & Byggmaskiner i Ängelholm AB

Sista ansökningsdag har passerat

Kort om tjänsten

Vi söker en HR-ansvarig till Lyft & Byggmaskiner i Ängelholm. Som HR-ansvarig kommer du också att arbeta med miljö- och kvalitétsledning i bolaget. Du rapporterar direkt till bolagets företagsledare.

Om verksamheten

Lyft och Byggmaskiner är ett privatägt företag som är ett av södra Sveriges mest kompletta maskinuthyrningsföretag. Vår affärsidé är att äga, hantera och hyra ut maskiner och utrustning för främst bygg- och anläggningsverksamheten, att sälja tillbehör och relaterade tjänster och vi har mer än 25 års erfarenhet av detta. Vi har vår huvuddepå i Ängelholm men vi finns även i Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Halmstad. Vi omsätter drygt 200 miljoner och är för ca 100 anställda. Vårt fokus är att förstå kundens utmaningar och vilka strategier och lösningar som ska leda till målet på det mest effektiva sättet. Det djupa och långsiktiga samarbetet med våra kunder är en viktig del i vår utvecklingsprocess.

Mer om tjänsten

Till dina arbetsuppgifter som HR-ansvarig hör:
• Chefsstöd i frågor rörande t.ex.: rekryteringar, medarbetarsamtal, vid behov genomföra rehabutredningar tillsammans med berörd chef och medarbetare m.m.
• Lönekartläggning och lönerevisioner
• Kompetenskartläggning och utbildningsmatriser
• Digitalisering av personalakter – slutföra påbörjat arbete
• Ansvar för miljö- och kvalitetsledningssystem – att de hålls uppdaterade och efterlevs
• Internrevisor för ledningssystemen likväl som du medverkar vid externa revisioner
• Medverka vid skyddsronder
• Andra förekommande uppgifter

Bolaget arbetar i ett dokumenthanteringssystem i vilket en HR-modul är under uppbyggnad.

Din profil

Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom HR/PA och att du arbetat inom HR under några år- kanske som HR-assistent, personaladministratör och du är nu sugen på att ta ett kliv i din utveckling.
För att vara rätt för tjänsten behöver du vara duktig på att skapa och bibehålla relationer likväl som du är prestigelös och stresstålig med god prioriteringsförmåga. Du är också en initiativrik problemlösare med förståelse och intresse för människor och hur de fungerar. Du behöver också ha en administrativ ådra och arbeta kvalitetsmedvetet, strukturerat och organiserat.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag