Key account manager till Order Nordic

Placering: Göteborg

Order Nordic logotyp

Key account manager till Order Nordic

Sista ansökningsdag har passerat

Kort om tjänsten

Order Nordic söker en engagerad och affärsinriktad Key Account Manager / KAM med tidigare erfarenhet av snarlika arbetsuppgifter. Som Key Account Manager / KAM kommer ditt huvudansvar vara att utveckla och säkerställa företagets framtida affärer genom att bygga långsiktiga relationer med företagets kunder i ditt distrikt som kommer att vara västra Sverige och ett antal kunder i Norge.
Order Nordic är inne i en expansiv fas och utökar nu med ytterligare en Key Account Manager / KAM.
Order Nordic har sitt kontor i Helsingborg och erbjuder ett trevligt och stimulerande arbete i ett framtidsorienterat företag med entusiastiska medarbetare som just nu behöver fler kollegor.
Anställning direkt hos Order Nordic, rekryteringen sköts av Dreamwork.

Sökord: KAM, key account manager, area manager, fältsäljare, kundansvarig, account manager, säljansvarig, säljare.

Om verksamheten

Order Nordic, som grundades 1977, är en distributör av hemelektronik inom en rad olika produktområden, bland annat tillbehör, hem och hushåll, personvård, ljud och bild samt telekom. Säljer även egna hemelektronikprodukter under varumärket Champion. Order Nordic omsatte ca 500 miljoner under 2017 och är nu i en tillväxtfas. Champion är ett av de snabbast växande varumärkena i branschen och har på kort tid tagit marknadsandelar inom samtliga produktsegment.

Mer om tjänsten

I rollen som Key Account Manager / KAM kommer du ansvara över företaget största kunder i ditt distrikt. Du kommer att bedriva försäljning genom att etablera lönsamma relationer med såväl befintliga som nya kunder. Du kommer att identifiera möjliga affärer hos kunder och potentiellt nya kunder genom att matcha kundernas behov med Orders produktsortiment. I rollen måste du kunna ta ett stort eget ansvar för dina kunder och vad som händer på marknaden samt vara delaktig i hela säljprocessen från första kontakt till uppföljning. Du som KAM kommer vid behov leda interna arbetsgrupper genom olika delar av säljprocessen. I tjänsten kommer du att arbeta efter uppsatta mål enligt budget och ha ett eget budgetansvar för ditt ansvarsområde. Du kommer tillsammans med försäljningschef sätta säljaktiviteter och kampanjer och utveckla kundplaner för att belysa var potential finns. Du kommer hålla dig uppdaterad och se till att ha god kunskap om företagets produkter för att säkerställa att det blir rätt lösning till varje tillfälle.
För att lyckas i rollen kommer det krävas hög närvaro hos företagets kunder med kvalitativa kundbesök. Tjänsteresor med övernattning ingår i tjänsten, antal beroende på vart du bor.

Din profil

Vi söker dig som har hög social kompetens, har förmåga att skapa goda relationer, är nyfiken och drivande som person. För att lyckas i rollen är det viktigt med gott affärssinne, resultatorienterad och att du har en kommersiell förståelse.
Du är orädd och ansvarstagande för dina uppgifter, arbetar aktiv med att bygga förtroende hos företagets kunder genom att vara lyhörd för kundernas behov och aktivt sälja Orders produkter och visa på det mervärde som produkter kan tillföra.
Vi tror att du har någon relevant högskole- /universitetsexamen med fokus på ekonomi/försäljning eller liknande. Annan högre utbildning med erfarenhet inom försäljning alternativt relevant motsvarande erfarenhet kombinerat med lägre utbildning är också kvalificerande. Du har ett vårdat språk och behärskar engelska och svenska i tal och skrift.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com, med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar per mail. Vi arbetar med ett löpande urval så ansök gärna idag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på Dreamwork telefon 042-17 66 11 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag