Supervisor Manager till Customer Service Manager

Placering: Helsingborg

Dreamwork Scandinavia AB logotyp

Supervisor Manager till Customer Service Manager

Sista ansökningsdag har passerat

Kort om tjänsten

Har du tidigare erfarenhet av att leda ett team, jobbat med kundservice och dessutom inom Medtech, då kan denna tjänst vara något för dig.
Boston Scientific växer och behöver förstärka med en person, tjänsten som Supervisor Manager är en nyinrättad tjänst där du kommer att ha en ledande roll med ansvar för en grupp om fem personer.
Vi söker en ambitiös och driven person, med tidigare erfarenhet av ledarskap och som vill vara med i att fortsätta utveckla företagets Customer Service (som ansvarar för bolagets kundkontakt, administration, e-handel etc.). Vi söker dig som vill sätta kundens upplevelse i fokus men också vill förbättra arbetssätt och processer för att möta framtidens möjligheter och utmaningar. Du kan se dig själv i en roll på ett företag med högt kundfokus, drivna kollegor och varierande arbetsdagar.

Tjänsten är en direktanställning hos Boston Scientific med placering i Helsingborg och du rapporterar till Customer Service Manager.

Sökord: Chef, manager, kundservicechef, kundtjänstchef, medicinteknik, group manager, medtech, säljchef, avdelningschef

Om verksamheten

Boston Scientific is dedicated to transforming lives through innovative medical solutions that improve the health of patients around the world.
Boston Scientific has developed and manufactured many treatments within the field of cardiology, cardiac rhythm management, radiology, pain management, endoscopy, urology and gynaecology. This has led to improvements in patient care, less traumatic treatments and less cost in recovery time.
Boston Scientific are established in all of the Nordic countries since 1995 with own sales and marketing organization. On a Nordic level we are 80 employees. The Nordic Office is based in new office in central Helsingborg.

Mer om tjänsten

Tjänsten som Supervisor Manager, ingår i Customer Service teamet och är en nyinrättad tjänst som kommer vara en självständig modul inom Customer Service för Norden. Du kommer att leda arbetet inom avdelningen bestående av fem medarbetare genom att stötta, driva och följa upp och säkerställa att alla har aktuell bransch- och produktkunskap samt följer företagets kvalitetskrav.
Du kommer jobba ca 50 % operativt där du bland annat går in och avlastar teamet i det dagliga arbetet och ca 50 % strategiskt
Du kommer även vara ett stöd till Customer Service Manager där du stöttar med rapporteringar, statistik och agerar projektledare vid olika ärenden. I arbetsuppgiften ingår även ett nära samarbete och återkoppling till interna uppdragsgivare för de projekt du ansvarar för.

Din profil

Du har tidigare arbetat med motsvarande uppgifter och har du erfarenhet från sjukvården eller medicinteknik är det en stor fördel.
Du lockas även av en roll där du själv arbetar operativt och har interna såväl som externa kontakter med företagets kunder, samtidigt som du har ett coachande förhållningsätt och är van att fatta egna beslut. Du trivs med ett arbete som kräver hög detaljfokusering, projektledning och där du får användning av ditt driv, din noggrannhet och ditt siffersinne. Goda kunskaper och vana av att arbeta i Excel är ett krav.
Du skapar resultat, är modig och det är viktigt att du håller ordning och reda i ditt arbete och har förmåga att leverera hög kvalitet även vid ett högt arbetstempo. Du trivs med att leda ett team, är van att fatta beslut och ha eget ansvar.

Du talar och skriver flytande engelska som är företagets koncernspråk samt ytterligare ett språk antingen svenska, danska, norska eller finska.

Ditt driv, din sociala kompetens och förmåga att skapa goda relationer både internt och externt kommer att vara avgörandet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida dev.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult mahlin.glyre@dreamwork.se eller 042-176611. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via mail.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag