Kundservicemedarbetare med ekonomikunskap

Placering: Helsingborg

Helsingborgs Hamn AB logotyp

Kundservicemedarbetare med ekonomikunskap

Sista ansökningsdag har passerat

Kort om tjänsten

Vi söker en kundservicemedarbetare för en heltidstjänst och tillsvidareanställning hos Helsingborgs Hamn. Med kommunikativ förmåga och hög servicegrad och utför du dina arbetsuppgifter på ett självständigt och noggrant sätt. Vi söker dig som har god förmåga att samarbeta på olika nivåer, både internt och externt samt har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du tar dig an värdegrunden med orden ärlig, vänlig, ansvarsfull och utvecklande som ledstjärnor.

Om verksamheten

Helsingborgs Hamn – Containerspecialisten
Du kan vara säker. Idag har du använt eller ätit någonting som har passerat Helsingborgs Hamn. Vi är en av Sveriges största färjehamnar, en containerspecialist och en av norra Europas ledande hamnar. Helsingborgs Hamn erbjuder rederier, transportörer och speditörer en attraktiv infrastruktur med effektiva tåg-, väg- och sjöförbindelser. Att vara expert på containerhantering innebär att ha viljan, kunnandet och erfarenheten att ta hand om allt från bananer till stål. Det är människorna i hamnen, lagarbetet, som har bidragit till vår framgång. Vi har supermoderna truckar och enorma containerkranar, men utan vår kompetenta personal kan vi inte utföra ett bra arbete. I Helsingborgs Hamn AB, som ägs av Helsingborgs stad, arbetar cirka 210 personer. Hos oss finns allt från ekonomer, tekniker, stuveripersonal, säljare, servicepersonal till IT-experter. Våra värderingar är Ansvarsfulla, Vänliga, Utvecklande och Ärliga. Välkommen till Sveriges bästa, och trevligaste hamn.

Mer om tjänsten

Som kundservicemedarbetare har du fullt ansvar för att utföra och följa upp arbetet inom kundservice. Kundservice är en del av försäljnings- och marknadsavdelningen. Ni kommer vara totalt tre personer som arbetar med liknande uppgifter.

Arbetsuppgifter
• Lägga in avtal och offerter i vårt IT-system
• Debitering av hamn & terminaldriftstjänster
• Kreditering av kunder
• Uppdatering och knytning av offerter/avtal
• Delta i samt utveckla försäljnings- och marknadsavdelningens arbetsområden och processer
• Följa och medverka i att upprätthålla policys, riktlinjer och instruktioner för avdelningen och verksamhetens samt arbeta för att dessa efterföljs
• Upprätthålla och inhämta kunskap gällande lagar och regler och myndighetskrav

Din profil

För att lyckas med tjänsten har du tidigare erfarenhet från fakturering och debitering. Har du någon utbildning kopplat mot ekonomi och kundservice är det meriterande. Du är van att arbeta i team och har god samarbetsförmåga, är en positiv och initiativtagande person. Det ställs krav på noggrannhet och ansvarstagande samt god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Du är van att arbeta målorienterat och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Goda datakunskaper är en förutsättning för att lyckas.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida dev.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag