Sälj och uthyrningsansvarig till Helsingborgshem

Placering: Helsingborg

Helsingborgs Hem logotyp

Sälj och uthyrningsansvarig till Helsingborgshem

Sista ansökningsdag har passerat

Kort om tjänsten

Som säljare är du huvudansvarig för all uthyrning av befintliga lägenheter inom Helsingborgshems bestånd. Du ansvarar för säljprocessen avseende tillval och förändringar/ombyggnader vid nyinflyttning, allt för att matcha olika livsstilar och behov. Uppdraget startar omgående och varar till december men för rätt person finns det eventuellt möjlighet till anställning hos kund.

Mer om tjänsten

Arbetet innebär en aktiv och målorienterad kundbearbetning och marknadsbevakning. I samband med detta är ditt uppdrag att vid in-/utflyttning vara lyhörd för kundens synpunkter om stadsdelen för att på så vis vara med och skapa och utveckla attraktiva stadsdelar. Du hanterar all kontakt med potentiella kunder bland annat genom visningar, boprövningar, kontraktsskrivning m.m. Du ansvarar också för att säkerställa ett bra avslut med en utflyttande kund.

I dina arbetsuppgifter ingår även att:
– Administrera inkommen uppsägning
– Besiktningar (avflyttning, el och städ).
– Författande av säljtexter och fotografering.
– Ekonomiska kontroller och referenstagning.
– Försäljning av tillval i samband med uthyrning.

Din profil

Du är en väldigt service- och kundorienterad person, som alltid möter dina kollegor och kunder med ett leende och viljan att hjälpa till. Självklart för dig är, högt ansvarstagande, noggrannhet, lyhördhet och du kan strukturera och planera ditt eget arbete.
Vi ser gärna att du har:
– Högskoleutbildning som Fastighetsföretagande, Mäklarutbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
– Goda administrativa kunskaper, god datakunskap
– Ekonomisk förståelse
– Erfarenhet av kunddialog och kundservice
– Goda kunskaper krävs i svenska och engelska språket, både tal och skrift.
– Ett tredje språk är meriterande.

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Auktoriserat RekryteringsföretagAuktoriserat BemanningsföretagAuktoriserat Omställningsföretag