Teknisk Säljare/Account Manager

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Vår kund i Göteborg förstärker nu sin säljavdelning och vi söker därför en Teknisk Säljare/Account Manager.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får ett varierat arbete som omfattar telekomlösningar, systemintegrationer och framförallt nationell B2B försäljning.

Om verksamheten

Vår kund arbetar med systemintegrationer i säkerhetskrävande miljöer inom sjukvård, industri och handel med flera.

Mer om tjänsten

Du kommer få arbeta med vår kunds nationella B2B försäljning. Detta primärt hos befintliga distributörer och återförsäljare i Sverige, men i din roll ligger även delaktighet i internationella kunder/marknader. Som Account Manager kommer du tillsammans med säljteamet tillgodose kunders behov av tillförlitliga produkter som ökar deras samordning, mobilitet och personsäkerhet. Detta kräver god lösningsförståelse och det är därför viktigt att du är trygg i, samt kan sätta dig in i kundernas behov och bemöta dessa med lämplig systemlösning ifrån vår kunds produkt-tjänsteportfölj.
Tidigare branscherfarenhet av systemlösningar inom vård-, säkerhet och/eller sjukvård är därför mycket meriterande.
Med utgångspunkt från Göteborg arbetar du i nära samarbete med marknadsavdelning, sälj- och kundsupport samt övriga säljare för att öka tillgängligheten av produkter och därmed tillväxten hos vårt kundföretag. Visst resande ingår naturligt i tjänsten.

Kvalifikationer:
• God teknisk kunskap/förståelse inom radio-, telekomsystem och IT
• Tidigare dokumenterad försäljningserfarenhet
• B-körkort
• Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift
• Högskola/universitetsutbildning eller motsvarande

Vidare ser vi nedan som meriterande dock ej ett krav:
• Branscherfarenhet
• Ytterligare språkkunskaper
• Erfarenhet av projektledning

Din profil

Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
För att lyckas väl i rollen ser vi att du:
– Trivs med att skapa kontakter och relationer med kund samt har vana av B2B försäljning
– Är ansvarstagande, driven och även strukturerad
– Har teamkänsla, men också förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar driva affärer

En förutsättning för anställning hos vår kund är att du som sökande (utifrån utdrag ur belastningsregistret) blir godkänd.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant?

Du söker tjänsten via vår hemsida www.dreamwork.se. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Rekryteringskonsult Petra Axvigg på Dreamwork, petra.axvigg@dreamwork.se
Observera att urval sker löpande.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Göteborg
Sista ansökningsdag
4 februari, 2021 (15 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.