Denna annons har löpt ut

Spännande tjänst som Supportchef inom Ekonomi till PEAB

Kort om tjänsten

Peab Support AB levererar tjänster inom de processorienterade personal- och transaktionsintensiva verksamhetsområdena Ekonomi, Lön, HR och IT till koncernens samtliga verksamheter.
Till vår grupp för ekonomi-/fakturasupport söker vi nu en interims chef. Konsultuppdraget startar omgående och löper till och med årsskiftet 2021/2022 med placering på Peabs nybyggda kontor i Ulriksdal. I dessa tider sköts dock arbetet mestadels hemifrån.

Om verksamheten

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör.

Mer om tjänsten

Som chef för ekonomi-/fakturasupport ansvarar du för en grupp om fem personer vars uppdrag är att besvara frågor via telefon och e-post inom området för kund- och leverantörsreskontra från både interna och externa kunder samt leverantörer.
Med ditt genuina intresse för både ledarskap och människor fortsätter du arbetet med att utveckla och leda medarbetarna samt på ett proaktivt sätt driva förbättringar och effektiviseringar av verksamheten.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att:
• Säkerställa en professionell användarsupport för kund- och leverantörsreskontra
• Säkerställa att administrativa ärenden hanteras effektivt, korrekt och professionellt
• Samverka både inom och utanför Peab Support med intressenter, kunder och beställare
• Bevaka koncernens supportbehov och tillsammans utveckla servicearbetet och nya tjänster
• Ansvara för utveckling av processer och arbetssätt för den egna gruppen och vara delaktig i att utveckla supportarbetet tillsammans med chefskollegor inom avdelningen
• Budget- och personalansvar med uppföljning och utveckling av medarbetare

Din profil

Vi söker dig som har minst 3-5 års ledarskapserfarenhet. Du har tidigare arbetat med ekonomi och framförallt med kund- och leverantörsreskontra samt har erfarenhet från kundserviceverksamheter.
Du arbetar proaktivt och tar initiativ i ditt arbete samt trivs i ett företagsklimat som förändras. Du är van att arbeta med förändringsarbeten och brinner för utveckling av nya processer.
Som person har du ett genuint intresse av att leda och utveckla medarbetare. Ditt ledarskap grundar sig i ett uppmuntrande och coachande förhållningssätt. Du har god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta.
Du är förtroendeingivande, lyhörd och tydlig med god förmåga att skapa engagemang och ansvarstagande. Du tillför energi, är prestigelös och har en drivkraft i att förbättra, förenkla och effektivisera.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande. Vid frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare Louise Gardell – Louise.gardell@swesale.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Chef
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.