Servicekoordinator till COBS i Göteborg.

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Är du en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.
Då är detta något för dig!

Till COBS huvudkontor i Göteborg söker vi en servicekoordinator som kan leverera service i toppklass! Som servicekoordinator kommer du bland annat arbeta med att administrera reparationsservice, svara på inkommande supportsamtal för vidarekoppling såväl som att vara behjälplig med att schemalägga serviceteknikernas driftsättningsarbete.

Detta är ett konsultuppdrag på ett år med start i mitten/slutet av augusti och för rätt person finns det möjlighet till förlängning alternativt anställning.

SÖKORD: servicekoordinator, serviceadministratör, ekonomiassistent

Om verksamheten

COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation och funktioner med fokus på säkerhet och trygghet. Idag har COBS AB cirka 70 000 användare i Sverige och Europa, och över 5 000 installerade kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns i säkerhetskrävande miljöer inom hälso- och sjukvård, hotell, industri, kriminalvård och handel. COBS är en del av Lagercrantz Group, en teknikhandelskoncern inom elektronik, el, kommunikation och angränsande områden.
Läs gärna mer på: www.cobs.se

Mer om tjänsten

Din främsta arbetsuppgift blir att erbjuda COBS serviceorganisation en ”spindeln i nätet” funktion.
Som servicekoordinator kommer du arbeta på COBS huvudkontor i Göteborg i samarbete med såväl kollegorna på övriga serviceavdelningen, men även ofta sida vid sida med dina kollegor på sälj/marknad.

Rollen innebär löpande administration, koordinering och planering av serviceärenden både servicepartners såväl som COBS interna serviceteknikers. I arbetsuppgifterna ingår att göra processerna så effektiva och smidiga som möjligt genom att vara länken mellan kunderna och serviceteknikerna.

Servicekoordinatorn upprätthåller löpande kontakt med kunder och servicepartners – interna som externa. Du svarar på inkommande supportsamtal, fastställer ärendets karaktär och kopplar vidare till berörd servicetekniker. Tjänsten innebär ansvar för servicefakturering d.v.s. att skapa fakturaunderlag utifrån arbetsorder från servicepartners, samt utförd service av servicetekniker inkluderande viss projektuppföljning.

Arbetsuppgifter i urval:
– Administration i ärendehanteringssystem (s.k. ”Support tickets”)
– Servicetelefon – inkommande samtal för vidarekoppling
– Administration av arbetsorder för externa servicepartners
– Servicekoordinering
– Fakturering i Visma.Net
– Posthantering
– Back-up för Order och logistik
– Övriga kontorsgöromål

Din profil

Vi hoppas och tror att du, likt nya kollegor, är en tekniskt nyfiken person med stort eget driv att självständigt lära dig nya saker.

Vi söker dig som har förmåga att se ett helhetsperspektiv, som är administrativt lagd och som skapar struktur.

Vi lägger mycket stor vikt på vem du är som person, vad som driver dig och hur du passar in i teamet. Vi letar främst efter dig som är positiv, strukturerad, trivs med kundkontakt, stresstålig och som är starkt serviceminded – gärna med ett teknikintresse.

Kvalifikationer:

* Hög IT-mognad
* Tidigare erfarenhet som administratör/ekonomiassistent och-eller servicekoordinator
* Strukturerat lagd med god erfarenhet administration
* Svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift

Vidare ser vi nedan som starkt meriterande dock ej ett krav:

* Erfarenhet av support/servicearbete
* Erfarenhet av fakturering i Visma.Net (ERP)
* Erfarenhet av Hubspot (CRM/CMS)
* Erfarenhet av projektuppföljning

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande med sommaruppehåll under v. 29, 30 samt 31.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse per e-post när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se. Får du ingen bekräftelse via e-post kontrollera först din skräppost.

Tack så mycket - din ansökan är mottagen och du kommer att få en bekräftelse per e-post. Får du inte bekräftelsen titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Cobs
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Göteborg
Sista ansökningsdag
8 augusti, 2022 (43 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.