Service Desk-Tekniker till Mekonomen

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Vill du vara en viktig del av utvecklingen på vår helpdesk i Stockholm för en av Sveriges största verkstadskedjor?
Som Service desk-Tekniker supportrar du medarbetare och partners som ringer in vid behov av hjälp med IT-problem.
Gruppens ambition är att ge våra användare i deras dagliga arbete support och service i världsklass.

Om verksamheten

Mekonomen Group består av norra Europas ledande bilservicekedjor med egen grossistverksamhet. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag.
Bolagets övergripande strategi är att växa med god lönsamhet, det grundar sig på de tre huvudområdena kundfokus, nyttjande av stordriftsfördelar och kontinuerlig utveckling av vår verksamhet för att kunna erbjuda kunderna lösningar för ett enklare och mer prisvärt billiv. Mekonomen group består av fler än 460 bilservicekedjor och över 3400 verkstäder vilka arbetar under koncernens varumärken.

Mer om tjänsten

I rollen är ditt huvudsakliga uppdrag att tillsammans med resterande medarbetare driva en Helpdesk, där våra användare upplever att de får den support de behöver.
Teamet hanterar primärt incidenter, serviceförfrågan, systemlarm. Målet för teamet är att samtliga ärenden ska åtgärdas inom fastställda SLA-nivåer. Parallellt med det vanliga helpdeskarbetet och i mån av tid, arbetar du med diverse driftprojekt tillsammans med vårt driftteam, och arbetar för att informera och utbilda användarna att snabbt kunna hjälpa sig själva.
Arbetsplatsen präglas av medarbetare som tar ett personligt ansvar, som sätter ”laget före jaget” och brinner för att bygga upp en Knowledgebase. Målet är att verka effektivt och kostnadsmedvetet, på ett sätt som stödjer företagets affärstänk.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har lagom med teknisk kompetens och djup i kombination med en vana av att ge service.
I tjänsten utgår man från våra moderna lokaler i Stockholm

Din profil

Som person är du serviceorienterad och ser lösningar istället för låsningar. Med ett tydligt engagemang och närvaro bidrar du till ett kreativt och inspirerande arbetsklimat.
Du trivs i rollen av att ge hög service där du har förmågan att bemöta och hjälpa användarna utifrån deras IT-nivå. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet och fokuserar på rätt saker.
Du talar tydligt, välformulerat och engagerat. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav för att lyckas i rollen.
Vi värdesätter egenskaper såsom hög drivkraft, ansvarstagande, samarbetsförmåga och lyhördhet.
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års erfarenhet av servicedeskarbete eller motsvarande

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Mekonomen
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
IT
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
24 juli, 2020 (14 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
Öka dina chanser att hitta rätt!?
Av alla miljoner CVn vi och våra konkurrenter har tillgång till finns det bara en person som passar bäst till just ditt jobb. Det är du!
Bengt Lööw
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss