Denna annons har löpt ut

Service Business Manger

Kort om tjänsten

Som ansvarig Service Business på Daikin ansvarar du bl a för att planera utbildningar och skapa utbildningsmaterial för våra återförsäljare. Du ansvarar även för att vidareutveckla och bygga ut vårt nätverk av servicepartners. Vidare kommer du att var en drivande kraft i uppstarten av ett nytt Affärsområde, Service Business, som innefattar installations-, och servicetjänster till våra återförsäljare. Ett exempel på sådan tjänst är uppstart och igångkörning av våra produkter. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningen FQS (Field Quality Services) som är en resurs för genomförande av utbildningar och tjänsterna inom Service Business.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:

• Utbildningar till återförsäljare
• Underhålla och utvidga nätverket av servicepartners
• Bygga Service Business organisationen

Du är delaktig i strategiska vägval och beslut och rapporterar direkt till VD. Du är därmed en av nyckelpersonerna i den Svenska organisationen och har en väsentlig roll i Daikins fortsatta tillväxt och framgång.

Om verksamheten

Daikin´s historia började 1924 och idag är Daikin ett av världens ledande företag inom värmepumpar och luftkonditionering. Internationellt är Daikin känd som en innovativ tillverkare med framstående forskning inom ett brett spektrum av verksamheter från mekanik, elektronik till kemi och köldmedier.
Daikin´s produkter och system har funnits representerade i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Läs mer om företaget och produkterna på www.daikin.se

Din profil

Vi söker dig med utpräglad entreprenörsanda, affärsmässighet och en god organisationsförmåga. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och bidra med det lilla extra för om det behövs. Erfarenhet från arbete i en större organisation och vana att driva ärenden, dokumentera och förhandla är till fördel för denna tjänst.

Formella krav:

• Tidigare erfarenhet av att bygga ett externt servicenätverk
• Utbildningserfarenhet
• Erfarenhet av att sälja service och support

I och med att du kommer ha en hel del kontakt med Daikin Europe så är det även viktigt att du uttrycker dig väl på engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet från liknade upplägg i andra branscher är välkomna.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Daikin Sweden AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.