Älskar du kundvård och försäljning? Vill du jobba i en av vår tids hetaste branscher?
Med omställningen till ett hållbart samhälle? Och med en fantastisk närhet till kunderna?
Då kan vi ha rätt utmaning för dig!
Sollentuna Energi och Miljö söker en företagssäljare för bolagets produkt- och tjänsteutbud mot företag och ägare av kommersiella fastigheter.
Målet är att säkerställa en god relation för utveckling av våra kunder.
SEOM utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, värme, fiber, tv, vatten och avfallshantering.
SEOM är ett lokalt energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun.
Med cirka 100 anställda omsätter vi ungefär 700 miljoner kronor årligen.
Vi utvecklar, bygger och underhåller infrastruktur i Sollentuna för hållbara och säkra leveranser av el, fjärrvärme, fiber, TV, vatten och avfallshantering.
SEOM är Sollentunabornas egna energibolag och har alltid kundens och samhällets bästa i fokus.
Överskott som genereras i verksamheten går tillbaka till kommunens olika verksamheter.
Vår vision ”Vi förenklar din vardag och gör Sollentuna mer hållbart” genomsyrar allt vi gör.
Ansvar, Respekt, Engagemang, Nytta och Affärsmässighet är våra värderingar i det dagliga arbetet.
SEOM erbjuder ett varierat arbete på en hållbar arbetsplats. Arbetet sker väldigt lokalt, det geografiska området är Sollentuna. Verksamheten har ett starkt miljö- och klimatfokus.
Det är viktigt att kunna hantera en bred palett av tjänster och utveckla vår kundrelation i det lokal samhälle vi verkar i.
För att trivas hos oss har du ett konsultativt och flexibelt förhållningssätt till din yrkesroll.
Du som kandidat älskar kundvård och försäljning och har dokumenterat goda tidigare kundrelationer och resultat.
I rollen kan det förekomma visst kvälls- och helgarbete.
Med rätt erfarenhet ser vi att man är med och utvecklar våra affärsprocesser och erbjudanden för kundens bästa.
Vi söker dig med minst 5 år erfarenhet av försäljning och kundvård B2B, med fokus på tjänster eller produkter som innehåller viss teknisk komplexitet.
Med ett lösningsorienterat tänk kombinerat med ett starkt relationsbyggande har du utvecklat ett hållbart affärsmannaskap.
Viktiga egenskaper för att trivas i rollen är:
• Ett bra självledarskap
• Trivs med en självständig roll samtidigt som du samarbetar med ett bra fokus när det behövs.
• Har ambition och är prestigelös.
• Du trivs med struktur i arbetet och tar ansvar för uppgiften.
• I övrigt är du van att arbeta med Office och trygg med verksamhetssystem.
• Körkort och flytande svenska i tal och skrift är nödvändigt för rollen.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.