Denna annons har löpt ut

Säljare New Business B2B

Kort om tjänsten

Solid Försäkring söker en vass kollega till den kommersiella organisationen i Helsingborg. Du kommer att sälja in vårt värdebaserade erbjudande till blivande partners som ska förmedla våra försäkringar till sina kunder.

Om verksamheten

Solid Försäkring är ett sakförsäkringsbolag som grundades 1993. Solid Försäkrings fokus är försäkringar av nischkaraktär med Norden som huvudmarknad. Sakförsäkringsverksamheten är indelad i tre segment; Produkt, Trygghet och Assistans. Solid Försäkring har genom samarbete med ledande detaljhandelskedjor inom olika branscher och banker, kreditmarknadsbolag och andra finansiella institut, resebyråer, bilhandlare samt bilverkstäder byggt upp en kundbas på ca 2,3 miljoner privatkunder i Norden.

Solid Försäkring är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm.

Mer om tjänsten

Vad kommer du att arbeta med?

Du kommer att etablera kontakter med relevanta aktörer i olika branscher som kan erbjuda sina kunder våra försäkringar i sina försäljningskanaler.

• På egen hand ska du etablera relationer bland beslutsfattare för att bygga trovärdighet för dig själv och vårt värdebaserade erbjudande. För att lyckas så är det viktigt att du kontinuerligt kvalificerar suspekts till prospekts för att sedan ta dessa hela vägen igenom säljcykeln till att lanseras som en ny partner.
• Du kommer arbeta med komplexa förhandlingar med företagsledningar. Då vi som Försäkringsbolag står under Finansinspektionens tillsyn innebär det att förhålla dig till de lagar och regler som gäller. I din närhet kommer du ha kunniga och ambitiösa kolleger med mycket erfarenhet.

Din profil

Du har en god förståelse för hur detaljhandeln fungerar och tar egna initiativ och motiveras av marknadens potential. Din stora passion är att göra affärer, resultat driver dig. Du är uthållig och har förmåga att hantera komplex försäljning. Det är viktigt att du är analytisk, har lätt för siffror och att du sätter dig in i den blivande partnerns verksamhet och deras kunder.

• Du har minst 3 års erfarenhet av komplex, värdebaserad B2B försäljning och dokumenterad framgång i att självständigt driva nykundsbearbetning.
• Du har kompetens för att bygga relationer och skapa kundvärde och har erfarenhet av kommunikation med högre positioner i näringslivet.
• Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska.
• Du är van att göra dina egna prioriteringar och organisera ditt arbete utöver försäljning eftersom arbetet kräver analys, struktur och viss administration.

Vi lovar dig en arbetsplats med engagemang och spännande möjligheter. Att aktivt arbeta med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och mångfald är en självklarhet för oss. Vi är stolta över vår anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Det ska vara utvecklande och kul att arbeta hos oss!

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Företag
Solid Försäkringar
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.