Detta jobb är redan tillsatt

Sälj och uthyrningsansvarig till Helsingborgshem

Kort om tjänsten

Som säljare är du huvudansvarig för all uthyrning av befintliga lägenheter inom Helsingborgshems bestånd. Du ansvarar för säljprocessen avseende tillval och förändringar/ombyggnader vid nyinflyttning, allt för att matcha olika livsstilar och behov. Uppdraget startar omgående och varar till december men för rätt person finns det eventuellt möjlighet till anställning hos kund.

Mer om tjänsten

Arbetet innebär en aktiv och målorienterad kundbearbetning och marknadsbevakning. I samband med detta är ditt uppdrag att vid in-/utflyttning vara lyhörd för kundens synpunkter om stadsdelen för att på så vis vara med och skapa och utveckla attraktiva stadsdelar. Du hanterar all kontakt med potentiella kunder bland annat genom visningar, boprövningar, kontraktsskrivning m.m. Du ansvarar också för att säkerställa ett bra avslut med en utflyttande kund.

I dina arbetsuppgifter ingår även att:
– Administrera inkommen uppsägning
– Besiktningar (avflyttning, el och städ).
– Författande av säljtexter och fotografering.
– Ekonomiska kontroller och referenstagning.
– Försäljning av tillval i samband med uthyrning.

Din profil

Du är en väldigt service- och kundorienterad person, som alltid möter dina kollegor och kunder med ett leende och viljan att hjälpa till. Självklart för dig är, högt ansvarstagande, noggrannhet, lyhördhet och du kan strukturera och planera ditt eget arbete.
Vi ser gärna att du har:
– Högskoleutbildning som Fastighetsföretagande, Mäklarutbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
– Goda administrativa kunskaper, god datakunskap
– Ekonomisk förståelse
– Erfarenhet av kunddialog och kundservice
– Goda kunskaper krävs i svenska och engelska språket, både tal och skrift.
– Ett tredje språk är meriterande.

För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Helsingborgs Hem
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Helsingborg
Detta jobb är redan tillsatt
Öka dina chanser att hitta rätt!?
Av alla miljoner CVn vi och våra konkurrenter har tillgång till finns det bara en person som passar bäst till just ditt jobb. Det är du!
Sälj och uthyrningsansvarig till Helsingborgshem
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss