Denna annons har löpt ut

Redovisningschef till GDL i Helsingborg

Kort om tjänsten

Som Redovisningschef är du vår expert inom redovisningsområdet med ansvar för att säkerställa kvalitén i redovisningen och bokslut samt tillser så riktlinjer och processer efterföljs. Du ansvarar för driften av redovisningsavdelningen som består av fyra medarbetare. En viktig del är att driva kontinuerligt arbete för att öka kvalitét och effektivitet. Tjänsten är placerad på GDL´s huvudkontor i Helsingborg, i rollen som Redovisningschef rapporterar du till CFO för GDL AB.

Om verksamheten

GDL arbetar både lokalt och rikstäckande efter devisen – Trygg hela vägen.
Verksamheten består av ett starkt koncept med erbjudande inom transport-, maskin- och logistiktjänster. GDL är etablerat på 13 orter i Sverige och omsätter över 1,8 miljarder SEK. Huvudkontoret finns i Helsingborg. Deras värdeord Professionell, Engagerad, Pålitlig samt Värdeskapande ska genomsyra hela verksamheten. Läs gärna mer om GDL på www.gdl.se.

Mer om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

– Säkerställa kvalitét i redovisning, bokslut och rapportering
– Ansvar för framtagning månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning
– Personal, budget och kostnadsansvar inkl. budgetering/prognos för Redovisningsavdelningen
– Resursplanering
– Affärsrelationer med interna och externa parter
– Ägaransvar för ekonomiprocesser och ekonomisystem
– Projektledning och projektarbete
– Kontinuerligt förbättringsarbete
– Kontakt med revisorer och myndigheter

Din profil

Som person är du strukturerad, självgående, engagerad samt noggrann. Att arbeta ur ett långsiktigt perspektiv samtidigt som du får saker gjorda ligger dig varmt om hjärtat. Du tycker om att sätta rutiner och drivs av ständiga förbättringar samt utveckla nya arbetssätt för avdelningen. Ett positivt förhållningssätt och nyfikenhet är nödvändigt för att lyckas i rollen.

Du har akademisk examen eller motsvarande av ekonomi/redovisning. Du är van att arbeta operativt med redovisning, driva projekt och driva förbättringsarbete samt utveckla personal. Har lätt för att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Du har mycket goda datakunskaper, hanterar excel samt har med fördel arbetat i MS NAV eller BC. Erfarenhet från revisionsbranschen och som ledare med tidigare personalansvar är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.


Företag
GDL AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.