Denna annons har löpt ut

Produktchef till Carepa

Kort om tjänsten

Nu stärker vi teamet och söker ytterligare en Produktchef till Carepa. Som Produktchef hos Carepa ansvarar du för några av företagets koncept. Du arbetar med sortimentet i kategorin från ”ax till limpa”, där du kommer ansvara för att hitta, utveckla och förhandla sortimentet i dina kategorier. Fokus ligger på tillväxt och lönsamhet.
Carepa är det personliga företaget. Därför är det viktigt för oss att du är en naturlig, glad lagspelare som kan bidra med positiv energi till gruppen och företaget. Vi kommer att sätta stort värde på dina personliga egenskaper.

Sökord: Sortiment, kategori, inköp, inköpsansvarig, inköpschef, produktansvarig, produktchef, sortimentsansvarig, category manager, purchase

Om verksamheten

Carepa AB är en sammanslagning av två välkända företag, KM Pack i Helsingborg AB och Svenska Pappersgrossisten AB. Tillsammans omsätter bolaget ca 220 mkr och vi är 50 anställda. Carepa satsar på ett smart utbud av förbrukningsmaterial från välrenommerade varumärken och spännande utmanare till branscher som Hotell & Restaurang, Städ, Kontor, Odlare och Dagligvaruhandeln. Carepa befinner sig i en stark tillväxtfas och gjorde 2018 en storsatsning för framtiden genom att anställa över 20 nya medarbetare, byta e-handels-och affärssystem och nya investeringar på lagret. Vi har vårt huvudkontor i Skåne, mellan Helsingborg och Ängelholm och drivs utifrån moderna kontors- och logistik lokaler.

Mer om tjänsten

• Ansvar för leverantörer. Förhandling och upprättande av avtal.
• Ständig utveckling och optimering av sortimentsområdet.
• Ansvara för sortimentsområdets lönsamhet.
• Tillsammans med säljorganisationen definiera och styra mot utvalt sortiment.
• Ansvara för och samordna produktutbildning till organisationen.
• Ansvara och tillsammans med säljledningen och leverantörerna arbeta fram kampanjer och säljredskap samt arbeta med uppföljning.
• Ansvara för presentationen av sortimentet i webbutik och kataloger.

Din profil

Vi tror att du har följande egenskaper / kvalifikationer:
• Vi söker dig som har några års erfarenhet av inköp och sortimentsutveckling.
• Ung eller gammal spelar mindre roll, men du måste vara marknadsorienterad, affärsmässig och har god förhandlingsvana.
• Stor förståelse för försäljning inom B2B.
• Du har god förståelse av hela processen, från slutkund till leverantör.
• Du förstår vikten av att knyta långsiktiga relationer.
• Du är utåtriktad och kommunikativ.
• Du har god planeringsförmåga och ordningssinne.
• Du är även en stjärna både administrativt och i Excel

Har du erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV (Navision) är det meriterande, men inget krav. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska både i tal och skrift. Tjänsten är en anställning direkt hos Carepa och placering för tjänsten är på Carepas huvudkontor i ”E-City” mellan Helsingborg och Ängelholm.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!


Företag
Carepa AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Ängelholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss