Denna annons har löpt ut

Operativ inköpare med högt driv till Helsingborg.

Kort om tjänsten

Vi söker en operativ inköpare omgående för en av våra kunder i Helsingborg. För rätt person finns det möjlighet att uppdraget övergår i en anställning hos kunden.
Rollen innebär att du kommer arbeta brett och med ett helhetsperspektiv där du får stora möjligheter att driva dina idéer.

Om verksamheten

Kunden har högt i tak, korta, snabba beslutsvägar och du kommer att få möjlighet att själv vara med och forma företaget och deras produkter i en global miljö. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer att vara anställd av Dreamwork och uthyrd till kunden.

Mer om tjänsten

Som operativ inköpare kommer du att arbeta med alla de arbetsuppgifter som följer med operativt och taktiskt inköp, som tex avrop, hantering av orderkännande.
Du kommer även att vara deltagare i produktutvecklingsprojekt där du bevakar inköpspriser i projekten.

Din profil

För att lyckas i rollen som inköpare måste du brinna för kommersiellt inköp och drivas av att vilja förändra om du ser något som kan utvecklas till det bättre. Du arbetar hårt och målmedvetet för att hålla kostnaderna nere för inköpt material och övriga kostnader som påverkar verksamhetens resultat.

Vi söker dig som har en teknisk eller ekonomisk utbildning på gymnasie – eller högskolenivå och minst fem års erfarenhet av operativt inköp.
Du har IT-kunskaper från MPS-miljö (där IFS är meriterande) och MS office.

Som person är du öppen och kommunikativ som kan planera och prioritera sina arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. När svårigheter dyker upp är du kreativ och ser möjligheter i stället för problem. Du kan och driver tuffa förhandlingar för att nå dina mål, som denna roll bl.a. handlar om inköpspriser och produktkvalitet. Du trivs i en organisation med högt tempo med många kontaktytor, högt ställda krav och förväntningar.
Vi förutsätter att du kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift på både svenska och engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Gör vårt test på hemsidan.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.


Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.