Denna annons har löpt ut

Löneadministratör till långt uthyrningsuppdrag

Kort om tjänsten

I rollen som löneadministratör kommer du att jobba processinriktat i ett team om 8 medarbetare där förmågan att jobba teamorienterat är väldigt viktig. Tjänsten är en inhyrning hos kund vilket innebär att du kommer att anställas på Dreamwork som konsult. För rätt person finns goda möjligheter för tillsvidareanställning hos vårt kundföretag. Tjänsten är på heltid.

Du kommer bland annat att:
• I samarbete med teamet jobba med stora delar i löneprocessen
• Utföra kontroller i företagets olika system
• Utifrån fellistor hantera och korrigera sedvanliga uppgifter kring sjukfrånvaro, semester, bilar och traktamenten
• Upprätta arbetsgivarintyg
• Hantera projektanmälan och uppgifter i dessa
• Ha kontakt och samarbeta med bland annat Personalsamordnare och Avtalssamordnare
• Svara på lönerelaterade frågor från chefer och medarbetare

Ständiga förbättringar kommer också vara en naturlig och självklar del i din roll, vilket innebär delaktighet tillsammans med lönechef och kollegor att utveckla rutiner och processer och att upprätta samt säkerställa att lathundar alltid är uppdaterade och aktuella.

Om verksamheten

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom lön. Du har god datavana och det är meriterande om du har erfarenhet av POL och tidigare arbete med löneadministration inom bygg. Du har erfarenhet av att hantera stora volymer på ett större företag och trivs i den miljön.

I denna rekrytering/inhyrning lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, som person är du serviceminded, tycker om att ge support och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, systematisk och har en god initiativ- och beslutsförmåga. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och gillar förändringsarbete och utveckling.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.


Företag
Peab Support
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Ängelholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.