KYC Administratörer till Swedbank!

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Vill du starta din karriär på en spännande roll hos Swedbank? Har du högskoleexamen inom juridik/ekonomi eller liknande? Då kan du vara rätt person; Swedbank expanderar avdelningen Middle Office inom Svensk Bankverksamhet för att stärka arbetet med att motverka penningtvätt och bedrägerier.

Om verksamheten

På Swedbank får du möjlighet att utvecklas i en dymanisk och utmanande miljö – här finns goda chanser att starta din karriär och utvecklas inom den finansiella sektorn.

Mer om tjänsten

Vi söker nu flera KYC Administratörer till en helt ny arbetsgrupp!

Övergripande fokus för avdelningen Middle Office är att säkerställa kundkännedom av hög kvalitet gällande de kunder som baserat på olika parametrar klassificeras som högriskkunder, oavsett i vilket steg i kundlivscykeln de befinner sig.

I rollen som KYC Administratör kommer du bli en viktig del i bankens fortsatta arbete med att garantera att banken inte medverkar till penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet.

I rollen som KYC-administratör kommer du att ha mycket kundkontakt över telefon och arbeta med både privat och företagskunder. Du kommer tillexempelvis:
– Kontakta kunder och begära in information
– Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för avdelningens AML-analytiker
– Föra dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig
– Göra uppföljningar av kunder enligt de uppföljningskrav som finns för att kunna identifiera eller utesluta medverkan i penningtvätt eller annan finansiell kriminalitet

Start: I början av maj
Omfattning: Heltid
Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning
Ort: Stockholm

Din profil

Vi söker personer som har:
– Har en akademisk examen inom förslagsvis ekonomi, juridik eller annan passande utbildning för rollen
– Har goda kunskaper i Office-paketet
– Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift, då kontakten sker på dessa språk mot kunderna
– Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat arbete inom exempelvis restaurang, butik eller vården, vilket gett dig god vana av kundbemötande

För att både lyckas och trivas i rollen tror vi att du som person är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor kontakta gärna Konsultchef Clara Åström på clara.astrom@dreamwork.se.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Swedbank
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
3 april, 2020 (3 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
Öka dina chanser att hitta rätt!?
Av alla miljoner CVn vi och våra konkurrenter har tillgång till finns det bara en person som passar bäst till just ditt jobb. Det är du!
Clara Åström
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss