Denna annons har löpt ut

Kvalificerad ekonomiassistent med bredd till konsultuppdrag

Kort om tjänsten

Nu söker vi en ekonomiassistent eller junior redovisningsekonom till ett trevlig bolag i Helsingborg. Uppdraget är med start i omgående eller enligt överenskommelse och pågår i minst 6 månader med chans till förlängning. Är du redo för att ta dig an en bred, central och viktig funktion i ett spännande bolag? Då ska du söka tjänsten! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Mer om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du att ha en viktig funktion där främsta uppgift är att hantera löpande bokföring, avstämningar, momsredovisning och viss löneadministration. Arbetet sker främst i affärssystemet Jeeves samt Kontek och Excel. Du kommer dessutom vara delaktig vid månads-, kvartals- och årsbokslut med tillhörande rapportering och budgetering. Du har en löpande dialog med bolagets säljavdelning där ni tillsammans ser till att obetalda kundfakturor hanteras och påminnelser skickas ut. Utöver detta medverkar eller driver du uppkomna projekt och du är en aktiv part i avdelningens löpande förbättringsarbete. Du arbetar nära samt rapporterat till bolagets CFO.

Arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Löneadministration (kollektivare + tjänstemän)
• Bankavstämningar samt övriga BR-konton
• Avstämning skattekonto
• Momsredovisning och övriga deklarationer
• Löpande redovisning och delaktig vid månadsavslut
• Delaktig vid månads-, kvartals- och årsbokslut
• Delta i budget- och prognosarbete
• Bistå VD och CFO med administrativa uppgifter
• Inköp av kontorsmaterial samt övrigt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Du kommer att vara placerad på bolagets kontor i Helsingborg (Berga) med arbetstider förlagda under kontorstider måndag-fredag, tjänsten är på heltid. Bolaget är familjärt och präglas utav ett gott samarbete mellan avdelningarna.

Din profil

Vi söker dig som besitter god teoretisk och praktisk erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete så som exempelvis moms, redovisningsregler och bokföring. Till din fördel har du arbetat minst ett par år med ovan nämnda arbetsuppgifter och du känner dig trygg i att hantera detta. Du är självgående och tar gärna egna initiativ, samtidigt som du uppskattar ett gott samarbete med dina närmsta kollegor. Du är noggrann, strukturerad, prestigelös och har en hög serviceanda. Dessutom uppskattar du en roll där du får vara aktiv och driva förbättringsprojekt.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.