Denna annons har löpt ut

Kundtjänst på deltid, 75% i Helsingborg

Kort om tjänsten

Vi söker till Medilens Nordic AB en positiv och driven kundtjänstmedarbetare, inom order och logistik. Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kunden. Tjänsten är på deltid, 75%, med placering i Helsingborg. Som konsult är du anställd hos Dreamwork och arbetar ute hos vår kund. Anställningen inleds som en konsultanställning och det finns goda chanser till tillsvidareanställning på heltid hos kund.

Sökord: logistik, ordermottagare, kundtjänst, kundkontakt, lager, administration, IT

Om verksamheten

Medilens Nordic AB är ett framgångsrikt distributionsföretag inom ögonverksamhet i Norden med Sverige och Norge som största marknader. Medilens ägs av entreprenören Agneta Törner och bolaget firade 20-årsjubileum 2017. Kontor och lager ligger mitt i centrala Helsingborg i moderna lokaler. Medilens har idag 23 anställda. Företaget representerar ett 40-tal ledande tillverkare inom ögonvård och ögonkirurgi. Lönsamheten är god för ett hållbart företagande med positiva framtidsutsikter. Kunderna utgörs av ögonkirurgier, ögonläkare, ögonsköterskor, apotekspersonal, optiker, allmänläkare och annan vårdpersonal

Mer om tjänsten

I uppdraget ingår sammanställning av order, plockning av produkter, utleverans och packning där fokus ligger på noggrannhet och administration. Du kommer att ha kundkontakt via mail och telefon där hög service är ett ledord. I tjänsten ingår orderläggning samt andra administrativa uppgifter så som reklamationer, prisjusteringar, registrering av nya kunder med mera.

Din profil

Du är en noggrann, engagerad teamspelare med erfarenhet från administration och lager. Du har stor IT- vana och förmåga att arbeta i dataprogram on-line t ex: Logtrade, InExchange, DHL portal mm.
För att trivas i rollen är du samarbetsvillig, flexibel, lyhörd, har en stor dos av humor och är stresstålig. Du ska kunna klara av relativt tunga lyft av lådor, mässmaterial och annan godshantering. Det är viktigt att vara noggrann då vi skickar ut medicintekniska produkter till exempel, rätt implantat som måste vara framme hos rätt kund i rätt tid.

Språkkunskaper i Svenska och engelska är ett måste. Förstår du danska och /eller norska är det en fördel (måttliga kunskaper)
Datakunskaper i MS Office är ett krav. Datakunskaper i Pyramid och Logtrade är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.


Företag
Medilens Nordic
Anställningstyp
Deltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.