Denna annons har löpt ut

Kundansvarig

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en person som ska arbeta som kundansvarig. Uppdraget har omgående start och löper året ut med chans till förlängning.
I rollen som kundansvarig kommer du på ett engagerat sätt hålla löpande kontakt med företagets kunder, vilket företrädesvis sker via telefon.
Det innebär att ta emot beställningar, registrera beställningar, svara på frågor om produkterna och sköta eventuella reklamationer. Vidare ansvarar du för planering, samordning och uppföljning av den dagliga produktionen samt hanterar och följer upp bokningar av transporter och leveranser. Viss fakturering och fakturahantering ingår även i din roll och du kommer ansvara för att följa upp så att transportörernas fakturor stämmer överens med aktuella bokningar. Du arbetar även löpande med att ta fram och redovisa statistik.

Mer om tjänsten

Rollen som kundansvarig innebär:
– daglig kontakt och ansvar för tilldelade kunder,
– planera, samordna och följa upp den dagliga produktionen,
– kontrollera och attestera leverantörsfakturor,
– upprätta och gå igenom debiteringsunderlag till fakturering.

Du kommer att arbeta med människor på olika nivåer i företaget och även vara behjälplig ekonomiavdelningen i bokslut och andra vanligt förekommande uppgifter.
Arbetstiderna följer kontorstider med undantag från två dagar i början av varje månad då man behöver vara flexibel att arbeta längre dagar.

Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Din profil

För att lyckas i tjänsten har du en utpräglad känsla för service gentemot företagets kunder men också internt. Vidare är du driven, engagerad och trivs i en föränderlig miljö där det krävs att man kan hålla många bollar i luften samtidigt. Du har lätt för att kommunicera och är lyhörd för kundens önskemål och behov. Vi ser att du är en prestigelös lagspelare som trivs med att arbeta för företagets bästa och förstår att service mot kunderna är mycket viktigt, men att även goda interna relationer är en huvudnyckel för att nå de gemensamma målen. För att lyckas i rollen bör du ha ett strukturerat arbetssätt och arbetar aktivt med att skapa rutiner som utvecklar och förbättrar arbetsprocesserna.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vi tar endast emot ansökningar via länken i annonsen och inte via mejl.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.