Vi söker en analytisk, strukturerad och noggrann person som ska arbeta med kontroller av olika varuflöden. Uppdraget börjar omgående och vara till siste mars.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Dreamwork och arbeta som konsult hos vår kund.
I denna tjänst sitter man som en kontrollpunkt i logistiken.
Du ska
– ha kontroll över varuflödet för inkommande gods
– jämföra skeppningsdokument med mottagningsdokumenten
– säkerställande av leveranser och hantering av avvikelser
– skapa rapporter i excel
– hitta och förstå/förklara avvikelserna
Vi söker dig som har universitet/högskoleutbildning inom logistik alternativt erfarenhet från likande uppdrag. Erfarenhet av arbete inom logistik och transportplanering är starkt meriterande. Vi ser även gärna att du har kunskap i Excel. Som person är du analytisk, strukturerad/noggrann och självständig.
För att trivas i rollen ska du vara initiativtagare och arbeta proaktivt och ha en god kommunikationsförmåga.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.
Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.