Denna annons har löpt ut

Kompetent administratör till GDL

Kort om tjänsten

Är du kvalitetsmedveten och trivs i en roll som innefattar internkontroll, support och administration. Vidare är du intresserad av att följa upp inrikestransporter när det gäller kvalité och emissioner.
GDL strävar efter att alltid kunna möta kundernas förväntningar på produktkvalitet, pris, tillgänglighet och leveransprecision samt ständiga krav från våra kunder på att vi redovisar vår klimatpåverkan på alla enskilda transporter.
Du kommer arbeta i nära samarbete med företagets kvalitet- och miljöansvarig och du jobbar med att ständigt förbättra för att kunna möta framtidens krav och utmaningar. Då detta är en ny tjänst kommer dina arbetsuppgifter fyllas på vartefter såväl som att du själv kommer ha möjlighet att påverka. GDL är inne i en mycket expansiv fas och vill du vara med på denna spännande resa kommer här finnas goda utvecklingsmöjligheter på sikt.

Om verksamheten

GDL består av ett starkt koncept med erbjudande inom transport-, maskin- och logistiktjänster.
GDL är etablerat på totalt 19 orter runt om i landet och omsätter ca 3 miljarder SEK.GDLs kärnvärden är Professionell, Engagerad, Pålitlig och Värdeskapande.

Mer om tjänsten

•Identifiera och analysera kvalitets- och miljöbrister samt föreslå förbättrande åtgärder.
•Var behjälplig med att utveckla och uppdatera verksamhetsprocesser och rutiner.
•Vara behjälplig med att ta fram revisionsplaner, genomföra, rapportera och följa upp extern- och internrevision.
•Delta vid externa revisioner och följa upp reklamations- & avvikelsehanteringsprocessen.
•Kvalitet- och miljörapportering (internt & externt).
•Vara behjälplig med årsrapportering till myndigheter avseende miljöfrågor.
•Utbilda och informera i kvalitets- och miljöfrågor.

Din profil

• Har mycket god erfarenhet av administrativt arbeta, fördel om det har handlar om kvalitetsfrågor. Van att arbeta med Excel och i IT-system.
• Har gymnasiekompetens, gärna med inriktning ekonomi/administration/samhällsvetenskap.
• Har du någon eftergymnasial utbildning är det meriterande.
• Har en god kommunikativ förmåga, i tal och skrift och som trivs i rollen att stötta olika funktioner och individer.
• Är initiativrik, självständig, flexibel och strukturerad.
• Är van att arbeta såväl självständigt som i grupp och har en stark egen drivkraft.
• Kunskap om transportbranschen är meriterande.
• Har mycket god erfarenhet av administrativt arbeta, fördel om det har handlar om kvalitetsfrågor. Van att arbeta med Excel och i IT-system.
• Har gymnasiekompetens, gärna med inriktning ekonomi/administration/samhällsvetenskap.
• Har du någon eftergymnasial utbildning är det meriterande.
• Har en god kommunikativ förmåga, i tal och skrift och som trivs i rollen att stötta olika funktioner och individer.
• Är initiativrik, självständig, flexibel och strukturerad.
• Är van att arbeta såväl självständigt som i grupp och har en stark egen drivkraft.
• Kunskap om transportbranschen är meriterande.

Ansökan

Du ansöker genom att registrera ditt CV på Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Sök därför tjänsten redan idag. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta Mahlin Glyre 042-176611, mahlin.glyre@dreamwork.se


Företag
GDL
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.