Denna annons har löpt ut

Key Account Manager med teamansvar till Nordlux i Sverige

Om verksamheten

Nordlux A/S består globalt av 65 medarbetare och omsätter ett 3-siffrigt miljonbelopp med en samlad exportandel på över 50 %. Nordlux A/S exporterar i dag till 47 länder med största marknadsandel i Norden och i mellan Europa. Danmark är vår primära marknad.

Vi säljer direkt till detaljhandeln och via samarbetspartners som agenter och distributörer. Våra varumärken Nordlux och Design For The People blir allt mer efterfrågade i världen. Efterfrågan stöds av vårt dedikerade arbete med varumärkeskännedom, kvalitet och design, men även av vårt ökade fokus på flera kanaler som bl.a. e-Commerce, sociala medier, tidskrifter och kataloger.

Mer om tjänsten

Rollen innebär:
– Kundansvar
– Att du själv identifierar, bokar, och skapar försäljning på nya kunder
– Att upprätthålla relationer och skapa merförsäljning på befintliga kunder
– Ansvarig för samarbetsavtal med omförhandling samt förhandling av nya avtal
– Utveckla och ge inspel på butikslösningar som skapar försäljning
– Utföra månadskampanjer med alla DIY kunder och fackhandel
– Försäljnings- och budgetansvarig för kunder i Sverige
– Säljledning och koordinering av teamets (tre säljare) aktiviteter i Sverige
– Ansvarig för bemanning och försäljning på svenska mässor
– Löpande delta i säljmöte, årsmöte och kundmöte i Danmark och Sverige
– Ansvarig för beräkning av priser samt att hantera sortimentlistor
– Du blir anställd i Nordlux svenska bolag, med svenska konditioner, men rapporterar till Head of Global Sales i Danmark
– För rätt person finns möjlighet till en framtida roll som försäljningschef/landschef

Din profil

– Det är ett krav att du har arbetat mot DIY eller fackhandeln tidigare och att du förstår dess försäljnings-, inköps- och beslutsbeteende
– Troligen kommer du med en branschinriktning inom belysning, möbler, interiör eller design som säljare, Key Account Manager, produktchef/inköpare eller som säljchef
– I din utbildningsbakgrund ser vi gärna att du minst har en påbyggnadsutbildning inom försäljning/marknadsföring och eller ekonomi, IHM eller liknande
– Du har ett starkt driv och motivation att sälja och skapa affärsmöjligheter – både med nya som befintliga kunder
– I kombination med egen försäljning har du intresse/motivation av att säljleda och coacha säljare
– Du är en lagspelare som har förmåga att skapa goda relationer och samarbete såväl internt som externt, och du är även starkt resultat- och målmedveten, initiativrik, analytisk och strategisk
– Du kan arbeta mycket självständigt utifrån ett eget hemkontor
– Vill vara med och göra Nordlux till den bästa arbetsplatsen och alltid agera som ett gott exempel
– Förutom svenska behärskar du engelska, både i tal och skrift och förstår danska

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, så sök gärna tjänsten redan idag. Sista ansökninsdag är den 19 februari. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Möllerström på Dreamwork 0729-63 23 63, alternativt goran.mollerstrom@dreamwork.se

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.


Företag
Nordlux A/S
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Chef, Marknad & Försäljning
Plats
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.