Denna annons har löpt ut

Key Account Manager KAM – Affärsutvecklare

Kort om tjänsten

Vi söker en säljare / Key Account Manager KAM – som har förmågan att utveckla våra affärsrelationer ytterligare, både genom ditt affärsmanaskap, din förmåga att se nya möjligheter såväl som att du brinner för försäljning.
Vidare är du en engagerad och affärsinriktad säljare / kundansvarig med tidigare erfarenhet av försäljning helst från transportbranschen / logistikbranschen.
Som säljare blir ditt huvudansvar att utveckla och säkerställa företagets framtida affärer genom att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder likväl som det är naturligt att ha ögonen öppna för nya potentiella affärer.

Sökord; Säljare, Kundansvarig, KAM, Key Account Manager, Affärsutvecklare, Account Manager,

GDL är inne i en mycket expansiv fas med målsättning att 2018/19 etablera sig som det självklara valet för företag, som söker hållbara kundunika logistik- och entreprenadlösningar. GDL strävar efter att alltid kunna möta kundernas förväntningar på produktkvalitet, pris, tillgänglighet och leveransprecision samt ständiga krav från våra kunder på att vi redovisar vår klimatpåverkan på alla enskilda transporter.
Vill du vara med på denna spännande resa, kommer här att finnas utvecklingsmöjligheter på sikt.

Om verksamheten

GDL arbetar både lokalt och rikstäckande efter devisen – Trygg hela vägen.
Verksamheten består av ett starkt koncept med erbjudande inom transport-, maskin- och
logistiktjänster. GDL är etablerat på 19 orter i Sverige och omsätter ca 3,2 miljarder SEK.
Huvudkontoret finns i Helsingborg. Våra värdeord Professionell, Engagerad, Pålitlig samt
Värdeskapande ska genomsyra hela vår verksamhet.

Läs gärna mer om GDL på www.gdl.se.

Mer om tjänsten

Som Key Account Manager inom AO Transport och Logistik kommer du att vara med och utveckla vår verksamhet såväl centralt som lokalt i Östergötland och Mälardalen. I din roll kommer du att ha mycket kundkontakt och god marknadskännedom är därför meriterande. Som KAM kommer ditt huvudansvar vara att säkerställa företagets framtida affärer genom att företrädesvis utveckla GDLs relationer med befintliga kunder, såväl som att du måste se möjligheter i att bredda företagets kundbas genom nykundsbearbetning. Rollen innebär stor variation av arbetsuppgifter och du kommer att arbeta med alla steg i försäljning så som att kartlägga och analysera företag, genomförande av kundbesök, offertarbete och uppföljning av dessa, förhandling och omförhandling av avtal, traditionell kundvård samt deltagande på mässor och andra marknadsaktiviteter.

Du kommer att rapportera till KAM chefen som sitter i Helsingborg.

Din profil

Vi tror att du som söker har ett brinnande intresse för affärsutveckling och försäljning. Du har erfarenhet av arbete inom logistikbranschen och vill nu hitta nya utmaningar och utvecklas i ett snabbt växande företag. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentliga upphandlingar. Har du vana att arbeta i olika typer av IT-system och lätt för att ta till dig nya tekniska lösningar är detta starkt meriterande.
Du är en självgående sä’ljare, har förmåga att bygga goda relationer och hitta lösningar som skapar mervärden.
GDL erbjuder en intressant anställning med spännande utmaningar och möjligheter.

Kompetenskrav
• Erfarenhet av försäljning samt affärsutveckling med resultatansvar
• Erfarenhet från Transport/Logistikbranschen
• Högskoleutbildning eller motsvarande
• Svenska samt engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel

Ansökan

Du ansöker genom att registrera ditt CV på Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Sök därför tjänsten redan idag.
Observera att vi ej har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta Petra Axvigg: 031-10 98 01, petra.axvigg@dreamwork.se alternativt Mahlin Glyré: mahlin.glyre@dreamwork.se


Företag
GDL
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Marknad & Försäljning
Plats
Linköping
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.