Kategorisupport (Inköpsassistent) till Carepa

Ansök till detta jobb

Nu förstärker vi teamet och söker en person som kommer jobba med kategorisupport. I rollen som kategorisupport kommer du att arbeta i nära samarbete med Carepas kategorichefer. Du kommer även att ha mycket kontakt med företagets säljare och supporta med sortimentsfrågor men dina absolut främsta uppgifter kommer vara av administrativ karaktär.

Sökord: administration, sortiment, kategori, inköp, produkt, registrering, support

Carepa är det personliga företaget. Därför är det viktigt för oss att du är en naturlig, glad lagspelare som kan bidra med positiv energi till gruppen och företaget. Vi kommer att sätta stort värde på dina personliga egenskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Carepa och placering för tjänsten är på Carepas huvudkontor i ”E-City” mellan Helsingborg och Ängelholm. Dreamwork hjälper till med rekryteringen.

Mer om tjänsten
Som Administrativ Support kommer du att vara en del av kategoriteamet där du arbetar som administrativ support till kategoricheferna. Tjänsten innebär till stor del registrering och artikelvård där du kommer säkerställa att databaser, relaterade till artiklar, leverantörer och priser, är korrekta och uppdaterade. Vidare kommer du att arbeta med att vara first-line support till företagets säljare avseende produktfrågor. Vidare kommer du att vara behjälplig med inläsningar av content i företagets PIM system (InRiver) och uppföljning och statistik av olika slag.

Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du har några års erfarenhet från ett administrativt arbete, gärna inom inköp/sortiment. Vidare är du en utpräglad servicemänniska och du trivs i rollen att supportera teamet. Du är kommunikativ och kan utrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Arbetet ställer stora krav på förmåga att strukturera, planera, prioritera och självständigt driva ditt arbete framåt. Du har förståelse för försäljning inom B2B. Vi tror att du är en stjärna både administrativt och i Excel.
Du har erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna med import/export av data. Erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics NAV (Navision) är meriterande.
Erfarenhet från branschen och produktkunskap inom något av våra sortimentsområden är ett plus. (t.ex. förbrukningsmaterial, emballage, matförpackningar, kontorsmaterial, hygien- & städprodukter m.m.)

Om verksamheten

Carepa är en ung och snabbväxande leverantör av förbrukningsmaterial. Bolaget satsar på ett smart utbud från välrenommerade varumärken och spännande utmanare inom exempelvis städ & hygien, kontorsmaterial, foodservice & engångs samt emballage. Carepa grundades 2017 genom en sammanslagning av KM Pack och Svenska Pappersgrossisten och har sedan dess vuxit kraftigt. Vi omsätter idag c:a 300 mkr och är 60 anställda. Verksamheten bedrivs från huvudkontor och logistikcenter i E-City Varalöv, mitt emellan Helsingborg och Ängelholm, samt två säljkontor i Malmö och Halmstad. Från logistikcentret med över 7 000 lagerlagda artiklar levererar vi till fler än 4 500 kunder över hela Sverige. Bland Carepas kunder finns små och stora företag, hotell & restaurang, dagligvaruhandel, städbolag samt odlare och blomstergrossister.

Carepa brinner för att skapa en hållbar och bekymmersfri vardag för sina kunder. Detta åstadkoms genom ett brett erbjudande i kombination med en effektiv och modern marknadsmodell. Styrkan ligger också i företagskulturen där fokus ligger på närhet till kunderna både digitalt och personligt. Vi är marknadens utmanare genom att fokusera på våra tre kundlöften Alltid steget före, Rätt pris direkt och Bra Miljöval.

Carepa ingår i Bjäre Invest, en del av Ekhaga Utveckling. Företaget är både kvalitetscertifierade (enligt ISO 9001) och miljöcertifierade (enligt ISO 14001).

Carepas samhällsengagemang har fokus på ungdomar. Den yngre generationen av nya kollegor, chefer och företagare. Varje år utses en Carepa Junior Management Board, en spegling av den ordinarie ledningsgruppen. Man arbetar med ett dubbelriktat mentorskap där man tar hjälp och utvecklar varandra.

Ansökan

Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 042-17 66 11 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan!

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse per e-post när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se. Får du ingen bekräftelse via e-post kontrollera först din skräppost.

Tack så mycket - din ansökan är mottagen och du kommer att få en bekräftelse per e-post. Får du inte bekräftelsen titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Carepa AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Inköp
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
24 augusti, 2022 (5 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.