Denna annons har löpt ut

interim chef för administration och ekonomi till kommun i Norrort.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som kan gå in och ta ett uppdrag som Enhetschef för administration och ekonomi. Kunden är en kommun i norra Stockholm.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Snarast
Längd. 20221230, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, finns även möjlighet att du kan fakturerar från eget bolag.

Om verksamheten

Under rekryteringsprocess behöver kunden få in en tillfällig konsultlösning för denna tjänst.

Du kommer i nära samarbete med kontorets ledningsgrupp samordna stora delar av det gemensamma arbetet. Arbeta med både strategiska, långsiktiga frågor inom utbildningskontorets ansvarsområden och som ett nära stöd för den handläggning som medarbetarna inom ekonomi och administration svarar för.

Mer om tjänsten

Tjänsten innebär att vara närmaste chef för 11 medarbetare med breda ansvarsområden inom verksamhetsområden från förskola till vuxenutbildning. Det handlar exempelvis om resursfördelning, lokalfrågor, skolval, köhantering och placering i förskola, tillsyn av förskola/pedagogisk omsorg, systemförvaltning och systemadministration och fakturahantering. I arbetet ingår att samordna underlag för beslut, kvalitetssäkra olika handlingar samt att omsätta beslut till t.ex. direktiv
eller anvisningar.

Din profil

För att vara aktuell för rollen så behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning, exempelvis samhällsvetenskap, juridik eller ekonomi.
• En gedigen förståelse för skolan som verksamhetsområde och för beslutskedjan inom den.
• Mycket goda kunskaper i att författa och kommunicera beslut och beslutsunderlag.

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete i en politik styrd organisation med ledarerfarenhet på strategisk nivå.

Personliga egenskaper
• Stabil
• Samarbetsorienterad
• Lösningsorienterad
• Analytisk

Ansökan

Låter det som om detta passar in på dig eller någon som du känner?
Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Chef
Plats
Stockholm
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.