Denna annons har löpt ut

Har du erfarenhet inom IT helpdesk, då är det dig vi söker!

Kort om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet inom IT helpdesk. Vår kund är ett kommunalt bolag i Sollentuna.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd: till att börja med 20220831, eventuellt längre.

Till driftgruppen behöver vår kund en temporär ersättare till en service-desk liknande funktion. Uppdragets huvudansvar innebär att hantera inkomna ärenden för vidare behandling. Endera av resursen själv, som då utför felsökning, eller som ”catch and dispatch” för vidare hantering av fälttekniker vid behov.

Du ska naturligtvis ha grundläggande datorkunskap, kunna officepaketet och hantera applikationer och informationssökning utan några problem. Körkort är inte ett krav på rollen, men lokalerna är placerade där det är en utmaning att transportera sig med kollektivtrafik.

Utöver det behöver du ha runt eller strax över grundläggande kompetens inom nätverk och internet, och helst ha en förståelse i grova drag hur ett stadsnät fungerar. Rollen fungerar även som ”NOC” under dagtid, och är navet i den dagliga driftverksamheten. Samtal till personen i fråga sker hela tiden, och man behöver då kunna utföra enklare åtgärder på nätverksutrustning, som att titta status på en port eller kontrollera ljusvärden på en fiberskjutare. Öppna/stänga en port, ge ut information till en tekniker i fält eller agera kontrollfunktion ingår också.

Även vissa ”bulkarbeten” förekommer, som att behandla en mängd data i excel, eller rätta data i systemen efter en lista.

Man besvarar även ärenden till kundens externa leverantörer och klar-rapporterar dessa.

Uppdraget är ett perfekt första uppdrag för t.ex. en ny-utexaminerad som studerat nät/nätverk eller datorvetenskap som behöver erfarenhet men är hungrig på att komma in i branschen och lära sig mer.

Du behöver kunna tala och skriva svenska flytande, då mycket kontakt med kunder, leverantörer och annan personal sker i rollen.

Om verksamheten

Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund

Mer om tjänsten

Rollen är tänkt att ersätta en medarbetare som är långtidsfrånvarande, men det kan finnas stor chans till förlängt uppdrag, och kanske till och med fast anställning hos kunden.

Din profil

Du bör ha en grundläggande utbildning inom IT.

Meriterande erfarenheter är:

– Erfarenhet av drift och övervakning av nätverk eller stadsnät
– Erfarenhet av skriptspråket Python
– Erfarenhet av Maintrac FLOW
– Erfarenhet av DHCP, RADIUS, FTP/TFTP
– Erfarenhet av support eller helpdeskarbete
– Erfarenhet av Linux och sysadmin-uppgifter

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande och observera att det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
IT
Plats
Sollentuna
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.