Denna annons har löpt ut

Handläggare till Spelinspektionen i Strängnäs

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en handläggare till Spelinspektionen i Strängnäs. Start för uppdraget är 1 februari och uppdraget är på 4-5 månader. Det är en heltidsanställning och du bli anställd som konsult via oss på Dreamwork men arbetar på plats hos myndigheten.

Om verksamheten

Spelinspektionen är den myndighet som ska säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, säker och tillförlitlig.
Vi bevakar konsumenternas intressen och ska även medverka till att minska riskerna för de sociala skadeverkningar som spelande kan medföra. Vi verkar för en sund och säker spelmarknad. Vi ska bidra till ett minskat utbud av illegal spel- och lotteriverksamhet.

Spelinspektionens uppgifter är bl.a. att:
– Ge tillstånd till allt licensierat spel om pengar i Sverige
– Ha det övergripande ansvaret för att kontrollera spel- och
lotteriverksamhet
– Utbilda och informera om den lagstiftning som rör spel och lotterier.
– Informera regeringen om hur spelmarknaden utvecklas i Sverige och
utomlands.

Spelinspektionen finns i Strängnäs och har idag ca 70 anställda.

Mer om tjänsten

Du kommer att tillhöra den Operativa avdelningens enhet 1 som bland annat ansvarar för licens- och tillståndsgivning för kommersiellt onlinespel och vadhållning. Uppdraget innebär att handlägga ärenden gällande tillstånd för spelprogramvara genom att ta emot ansökningar, kommunicera med sökanden och söka svar pa° frågor med stöd av kollegor inom myndigheten. I uppdraget ingår att sammanfatta slutsatserna i ett tillståndsbeslut alternativt ett beslut om avslag på ansökan.

Vidare innebär tjänsten
– självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
– utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
– planera och följa upp ärenden
– utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
– avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
– analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
– arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
– genomföra och följa upp aktiviteter.

Din profil

Vi söker dig med högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Som person är du hjälpsam, lyhörd och prestigelös. Du har mycket god samarbetsförmåga och är noggrann. Du är van att arbeta med många olika arbetsuppgifter och är van att prioritera och arbeta effektivt.

Ansökan

Välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Strängnäs
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.