Denna annons har löpt ut

Group Manager till Resurs Bank

Kort om tjänsten

Vi söker en Group Manager (kundtjänstchef, gruppchef) med ansvar för 20-25 medarbetare och två team ledare. Vi söker en Group Manager som vill vara med i det fortsatta förändringsarbetet av vår Business Support-verksamhet (som ansvarar för bolagets kundkontakt, administration, betaltransaktioner, e-handel etc.).

Sökord: Group Manager, gruppchef, kundtjänstchef, teamchef, kundtjänstchef

Om verksamheten

Resurs Bank är en av Sveriges mest snabbväxande banker och vi är marknadsledande inom finansiering för detaljhandeln. Några av våra största samarbetspartners inom finansiering i butik/e-handel är kedjor som SIBA, Bauhaus, NetOnNet, SOVA, Ticket, Hornbach, BMW och MIO. Resurs Bank erbjuder även sparkonton och lån, betal- och kreditkorten Supreme Card samt företagstjänster som fakturaköp och fakturabelåning.
Vår vision är att vara Nordens ledande nischbank och den bästa arbetsplatsen med mest nöjda kunderna och samarbetspartners. Vi sitter i nyrenoverade lokaler och erbjuder vi dig en arbetsplats med korta beslutsvägar, högt i tak samt goda möjligheter till både personlig utveckling.

Mer om tjänsten

Anställningen är direkt hos Resurs Bank och du rapporterar till vår Business Support Manager i Sverige. Du kommer att ansvara för att din grupp levererar mot uppsatta mål, både på individuell- och gruppnivå, genom utbildning, coachning och uppföljning. I arbetsuppgiften ingår även ett nära samarbete och återkoppling till interna uppdragsgivare för de projekt du ansvarar för. I ett coachande ledarskap arbetar du aktivt med dina medarbetares prestationer genom handledning och kontinuerlig feedback. Du samlar dina medarbetare mot gemensamma mål och skapar förståelse och lust i att vilja uppnå dem. Du kommunicerar rakt och ärligt även i svåra situationer, är nytänkande, tar vara på idéer och vågar gå före. Du arbetar aktivt med att attrahera, rekrytera och behålla människor med talang. Du engageras av personalansvar och ansvarar för medarbetarsamtal, svåra samtal och sjukfrånvaro.

Din profil

Du har en vilja att påverka, har ett coachande förhållningsätt och är van att fatta beslut. Du skapar resultat, är modig, duktig på att inspirera andra samt har en stark förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Vi söker dig som vill sätta kundens upplevelse i fokus men också vill förbättra arbetssätt och processer för att möta framtidens möjligheter och utmaningar. Som bäst mår du när du har varierande uppgifter och får jobba i högt tempo. Vidare tar du egna initiativ, agerar med självförtroende och får saker och ting att hända. Resurs Bank är en snabb och rörlig organisation, men behöver även dig som är duktig på att arbetat med kontinuitet och ihärdighet.
Du är en entreprenör som finner nya vägar till lösningar istället för att acceptera ”det går inte”. Ledarskapserfarenhet är ett krav, erfarenhet av att med personalansvar leda en grupp mot givna mål. Contact center-relaterad erfarenhet är meriterande. Du talar och skriver svenska flytande då svenska är det språk som används dagligen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV på Dreamworks hemsida www.dreamwork.se Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och därav vill vi be dig att söka tjänsten snarast möjligt, givetvis har vi förståelse för att du kan ha en uppsägningstid. Vi kommer att jobba löpande med urvalet och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mahlin Glyré på Dreamwork 042-17 66 11, alt. maila mahlin.glyre@dreamwork.se


Företag
Resurs Bank
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.