Denna annons har löpt ut

First line support till Trafikverket i Göteborg

Kort om tjänsten

Nu söker vi ett antal supporttekniker till Trafikverkets helpdesk i Göteborg. Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta bredare än i en traditionell supportteknikerroll.

Om verksamheten

Du bli anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kund.
Detta är ett uppdrag på åtminstone 1 år, med möjlighet till förlängning.
Start 20 juni

Mer om tjänsten

Arbetet avser första linjen support där du agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare via telefonmottagning. I ditt arbete kommer du ta emot, registrera, kategorisera, prioritera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Du kommer även tillhandahålla användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter. Uppgiften är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt, men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Enheten arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade IT-lösningar. Vid störningar skall den normala driften av tjänster återställas så snabbt som möjligt, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande då de representerar Trafikverkets ansikte utåt. Alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter inom användarsupporten och arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden för att uppnå överenskomna mål. Därtill är det viktigt med en trivsam arbetsmiljö, god kamratlighet att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med sig och säkerställa kunskap.

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande formella krav:
– Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
– 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 12 månaderna
– Erfarenhet av felsökningsmetodik och ärendehanteringssystem
– Erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office
– Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
– Eftersom detta är en säkerhetsklassad tjänst krävs svenskt medborgarskap
Vi söker dig som har goda kunskaper och intresse för IT, datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har även god problemlösningsförmåga, förståelse för kundkommunikation samt är serviceinriktad och en pålitlig lagspelare.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
IT
Plats
Göteborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.