Denna annons har löpt ut

Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 – 6 månader.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten

I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
– Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
– Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
– Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
– Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
– Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen

Din profil

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

– Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
– Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
– Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
– Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
– God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
– Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
– Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
– Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
– Erfarenhet av krisledningarbete

Ansökan

Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
HR
Plats
Örebro
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.