Denna annons har löpt ut

Erfaren ekonomiadministratör alt ekonom

Kort om tjänsten

Till vår kund inom den offentliga sektorn söker vi nu en erfaren ekonomiadministratör alt. ekonom. Uppdraget startar så snart som möjligt och beräknas pågå till sista mars. Möjlighet finns till förlängning upp till ytterligare sex månader.

About the job

Mer om tjänsten

Uppdraget omfattar ansvar för den löpande kassabokföringen, inklusive avstämningar. Utöver detta även tillkommer också andra ekonomiadministrativa uppgifter såsom upplägg av e-faktura på kunder, upplägg av autogiron på kunder, hantering av bokföringsfiler, avräkningar, utbetalningar av olika ersättningar, skicka påminnelser på kundfakturor, hantera inkomna ärenden via telefon och mail, samt ev övriga arbetsuppgifter inom enheten.

Arbete på distans är möjligt ca två dagar i veckan och arbetstiderna är relativt flexibla

Du blir i rollen anställd av Dreamwork eller anlitad som underkonsult. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. Som stöd och trygghet har du en arbetsgivare med ett välkänt varumärke samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Din profil

Du som söker har minst gymnasial utbildning inom ekonomi, vi ser positivt på eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom redovisning. För att lyckas i uppdraget bör du ha flerårig erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete i en större organisation, gärna inom offentlig sektor, med inriktning kundreskontra och löpande redovisning som du ska ha mycket goda kunskaper i. Då arbetet innebär att hantera stora mängder transaktioner och data måste man vara van vid detta samt ha god IT-vana. Du bör också ha en god förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter vid hög arbetsbelastning. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemet Raindance.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor står Anna Kirsten, anna.kirsten@dreamwork.se, 072-401 61 25 till förfogande.

About Dreamwork

We are People Management consultants. Instead of having a traditional recruitment and staffing agenda we work harder to match our candidates with our customers’ company culture. We have a close relationship with LinkedIn and our recruiters and researchers have certifications in the LinkedIn recruiter modul. Two times, we have been appointed as a Gasell company by Dagens Industri and have the same amount of times been nominated for EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork was founded in 2006 and we have delivered staff related services at over 130 cities in Sweden, from Kiruna in the north to Ystad in the south. We are ISO-certified according to ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Lund
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.