Är du nyfiken på att arbeta som institutionsekonom? Nu finns chansen att prova under ett års tid hur du passar i denna roll! Som institutionsekonom för Lokalförsörjning och Campusutveckling samt ekonom för serviceavdelningen arbetar du självständigt i en utvecklande roll!
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2023 02 10 är önskvärt
Längd: 12 månader
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos Chalmers.
Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse med närmsta chef.
Vi söker en institutionsekonom/ekonom till enheten Planering och uppföljning för ett uppdrag under ca 1 års tid.
Enheten Planering och uppföljning ingår i PAE, Avdelningen för Planering, Analys & Ekonomi, vilken ingår i verksamhetsstödet för Chalmers tekniska högskola. Avdelningen PAE organiserar sig idag i tre enheter; Reskontra, Planering och uppföljning samt Inköp och upphandling och har ca 40 anställda.
Enheten är involverad i verksamhetsplanering vad gäller framtagande av underlag och analyser till ledning, dessutom ansvarar enheten för planeringsanvisningar till verksamheten från ledningen (rektor), och utvärderingar och rapportering till Chalmers stiftelse avseende stiftelsesatsningar. Enheten ansvarar för specialistfunktioner och specialiserat stöd inom intern och extern redovisning samt skatter, avgifter och moms.
Enheten bemannar också ekonomistöd till Chalmers verksamhetsstöd, grundutbildningens beställarorganisation samt styrkeområden.
Tjänsten har två huvudsakliga ansvarsområden:
1) Instituionsekonom för Institution Lokalförsörjning och Campusutveckling
2) Ekonom för Chalmers Serviceavdelning.
Arbetsuppgifterna som Institutionsekonom omfattar bl.a.
-Budget, prognos, uppföljning och bokslut
-Förmedla information till PAE vid bokslut och utfallsrapportering
-Stötta och rapportera till ledning i ekonomiska frågor
Arbetsuppgifterna som ekonom omfattar bl.a
-Stöd i ekonomiska frågor till avdelningschef chef och projektledare
-Bokslut
-Prognoser
-Budget
-Löpande bokföring
För att vara aktuell för tjänsten så behöver du uppfylla nedan kriterier:
– Du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet
– Du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom offentlig organisation
– Ett par års praktisk erfarenhet av redovisning- och bokslutsarbete inom en större organisation
– Erfarenhet av arbete i större affärssystem
– Erfarenhet av arbete som controller
Vidare har du god social kompetens och lätt för att passa in i arbetsgruppen men också förmågan att arbeta självständigt.
Du kan vara drivande i de frågor kring ekonomin som verksamheten kräver. Du har god kommunikativ förmåga och kan se balans mellan helhet och detaljer. Du har arbetat i något större affärssystem. Att du tidigare arbetat med Raindance, Hypergene eller Proceedo är önskvärt men inget krav.
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är du välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken i annonsen.
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.