Denna annons har löpt ut

Erfaren Administratör till Myndighet i Göteborg

Kort om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en erfaren administratör till myndighet i Göteborg.
Start: Enligt Ö.K men gärna omgående
Uppdragets längd: Minst 30 månader med chans till förlängning
Arbetet är heltid och kommer att utföras kontorstider på myndighetens kontor i Göteborg.

Mer om tjänsten

Myndigheten har behov att stötta upp och avlasta projektledningen i administrativa uppgifter.
Detta innebär följande arbetsuppgifter:

• sköta administrativa rutiner
• planera och samordna möten och konferenser
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. (Samrådshandlingar/kommunikation)
• hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• hantera många kontakter med anställda och allmänhet
• göra enklare beräkningar och diagram (Hantering samråd/remissvar)
• sammanställningar och kategorisering av relativt omfattande dokument, underlag och data (samråds- och granskningsyttrande)
• göra kalenderbokningar, mötesbokningar
• utföra reseplanering, boka konferenser
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
• projektplanering och uppföljning av projekt
• skriva protokoll och andra dokument inklusive rapporter efter anvisningar om sakinnehåll.
• granskning och korrekturläsning

Din profil

Vi söker dig som har gymnasium eller likvärdig utbildning. Du har minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent.
Vidare har du:
• goda kunskaper om programmen MS Office, specifikt Excel
• har arbetat aktivt med MS Office, specifikt Excel i minst ett år
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska; tala, läsa och skriva

Som person är du service- och teamorienterad, har lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra. Du har god förmåga att självständigt utföra arbete effektivt samt god förmåga att arbeta strukturerat med större datamängder. Vidare är du mycket duktig på att kommunicera

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Observera kort svarstid. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Administration
Plats
Göteborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.