Engagerad Service Desk-Tekniker sökes till ledande bilservicekedja

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Är du en lagspelare som vill bli en del av Sveriges främsta Helpdesk? Brinner du för IT, service och teknik?

Just nu söker vi dig som vill arbeta som servicedeskpersonal i företagets Helpdesk i Malmö. Du supportar medarbetare och partners som ringer/mailar in vid behov av hjälp med IT-problem.

Dina arbetsuppgifter

• I servicedesk hantera ärenden, incidenter, serviceförfrågan och systemlarm.
• För snabb problemlösning samverka med Third Line Support.
• Vid hög belastning, understödja andra avdelningar.
• Parallellt med det vanliga Helpdeskarbetet och i mån av tid, driver du diverse driftprojekt och arbetar för att informera och utbilda användarna att snabbt kunna hjälpa sig själva.

Om verksamheten

Företaget är en ledande bilservicekedja som erbjuder dig en arbetsplats som;

• Präglas av medarbetare som tar personligt ansvar, som sätter ‘‘laget före jaget’’.
• Brinner för att bygga upp en Knowledgebase.
• Utifrån ovanstående verkar effektivt och kostnadsmedvetet, på ett sätt som stödjer företagets affärstänk.

Din profil

För att lyckas i rollen krävs att du ska ha god förmåga i ärendehantering.
Du talar tydligt, välformulerat och engagerat. Du har hög servicekänsla och är lösningsorienterad. Du har förmågan att bemöta och hjälpa användarna utifrån deras IT-nivå. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet och fokuserar på rätt saker. Vi värdesätter egenskaper såsom hög drivkraft, ansvarstagande, samarbetsförmåga och lyhördhet. Du drivs av att ständigt förbättra rutiner och att snabbt, effektivt lösa problem. Din personlighet är avgörande för att passa i rollen.

Kvalifikationskrav;

• Minst 2 års erfarenhet av servicedeskarbete eller motsvarande
• Certifierad i ITIL Foundation
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Vefa Andersson, rekryteringskonsult på Dreamwork, via vefa.andersson@dreamwork.se, alternativt telefonnummer 073-518 79 04.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se.

Tack så mycket - din ansökan är nu mottagen!
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
IT
Plats
Malmö
Sista ansökningsdag
17 april, 2020 (17 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
Öka dina chanser att hitta rätt!?
Av alla miljoner CVn vi och våra konkurrenter har tillgång till finns det bara en person som passar bäst till just ditt jobb. Det är du!
Engagerad Service Desk-Tekniker sökes till ledande bilservicekedja
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare. Därför ökar dina chanser att få en optimal arbetssituation, när du gör vårt personlighetstest.

Prata direkt med en erfaren
rekryteringskonsult.

Kontakta oss