Denna annons har löpt ut

Ekonomichef med Affärssinne

Kort om tjänsten

AdCare söker en ambitios Ekonomichef med affärssinne. Rollen är bred och innefattar allt från löpande bokföring till bokslutsarbete och vidareutveckling av rutiner och processer. Du kommer att ansvara för ett framgångsrikt team med ett par underställda som du leder och utvecklar till en effektiv organisation. I samarbete med VD bistår du säljorganisationen med ekonomiska kalkyler m.m. Du rapporterar direkt till VD.

Om verksamheten

adCARE AB ingår i en framgångsrik privatägd koncern inom sjukvårdssektorn med huvudkontor i Helsingborg, dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi expanderar kraftigt med c:a 35 % omsättningsökning senaste året. I koncernen ingår även ett fastighetsbolag. 2017 utsågs vi till ett av årets Superföretag av Veckans affärer.

Vi har egen försäljningsorganisation i de nordiska länderna där kunden alltid står i centrum.

Vår affärsidé är att erbjuda kunder unika lösningar som väsentligt förbättrar patientvården och gör den kostnadseffektiv. Vi hjälper våra kunder med att analysera svårigheter inom våra/deras behandlingsområden för att ta fram de bästa lösningarna som verkligen förbättrar behandlingsresultaten med kostnadseffektivitet.

Genom unik kompetens och en stark fokus är målsättningen att växa snabbt inom resp segment. Det är även viktigt att alla i vårt företag sätter stort värde på trivsel där alla bidrar till en trivsam kreativ miljö som stimulerar vårt framgångsrika team med högt i tak.

adCare marknadsför ett framgångsrikt koncept inom Urologi, Endoskopi samt Kärlintervention med innovativa lösningar i samarbete med världsledande tillverkare i USA, Europa och Asien.

Vi garanterar högsta service med bl.a leveranser inom 24 timmar inom Norden från centrallagret i Helsingborg.

Mer om tjänsten

Som Ekonomichef på adCare erbjuds du ett självständigt och utmanade arbete med inriktning på ekonomisk styrning för att göra bolaget effektivt och lönsamt. För rätt person erbjuds mycket goda utvecklingsmöljigheter. Till arbetsuppgifterna hör:

– Löpande bokföring.
– Förbereda bokslut .
– Ta fram ekonomiska rapporter.
– Utarbeta och samordna budgets, marknadsplaner och handlingsplaner i samarbete med företagsledningen.
– Förbättra företagets rapport och rutinsystem som skall leda till bättre beslutsunderlag för ett framgångsrikt företag.
– Övriga förekommande arbetsuppgifter i ett mindre företag

Din profil

Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi i kombination med några års erfarenhet av att arbeta med redovisning och bokslut. Alternativt är du gymnasieekonom med flerårig erfarenhet av att arbeta med redovisning.

Du är en van och god användare av Excel (och övriga Officepaketet) och också en van användare av affärssysem (gärna Visma Administration 2000). Du behärskar svenska i tal och skrift – om du också behärskar engelska är det meriterande.

Som person är du självdrivande, energisk och välorganiserad. Du arbetar effektivt och är lösningsorienterad. Du är en god lyssnare med förmåga att identifiera och driva utveckling av bolagets processer och rutiner. Om du har erfarenhet av att leda personal är det meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande.Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se


Företag
adCARE AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Chef, Ekonomi & Finans
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.