Denna annons har löpt ut

Ekonomiassistent till Polismyndigheten i Linköping.

Kort om tjänsten

Nu söker vi dig som vill jobba som Ekonomiassistent inom framförallt leverantörsreskontran hos polismyndigheten i Linköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning (tar ca 4-6 veckor)
Längd: ca 5 månader, ev längre.

Du måste klara en säkerhetsprövning som bland annat innebär att du är ostraffad, svensk medborgare och inte har några pågående ärenden i svensk domstol.

Mer om tjänsten

Du kommer att ingå i en grupp med 10 medarbetare som arbetar nära varandra med dagliga avstämningar och prioriteringar. Arbetet består av en kombination av löpande arbetsuppgifter varvat med specialiserade ansvarsområden och utvecklingsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter i gruppen är att:

• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
• Delta som leverantörsreskontrans representant i olika typer av arbetsgrupper
• Delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.

Din profil

Detta är en möjlighet för dig som har:

– Gymnasial utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning.
– Några års erfarenhet av liknande ekonomiassistent arbete.
– Erfarenhet av arbete i ekonomiadministrativa processer

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

– Erfarenhet av aktivt deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
– Flera års erfarenhet av arbete i leverantörsreskontra
– Flera års erfarenhet av ex Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
– Erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet

Personliga egenskaper:

Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även ett systemintresse och genom detta ett intresse för digital utveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan

Skulle detta jobbet passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Linköping
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.