Vi söker en ekonomiassistent till Mer Sweden AB som kommer förstärka ekonomiteamet med fokus på leverantör- och kundkontra.
Mer Sweden är en ledande laddoperatör för elbilar i Sverige och en del av den europeiska laddkoncernen Mer. Företagets mål är att erbjuda hållbara laddlösningar som är enkla och tillgängliga för alla för att driva omställningen till elektrifierat.
Laddkoncernen Mer består av e-mobilitets-företag i Sverige, Norge, Tyskland och Storbritannien som alla har många års erfarenhet av e-mobilitet. Mer Sweden AB utgör Mer-koncernens svenska organisation och ägs av Statkraft, Jämtkraft, Tekniska verken och Öresundskraft. Huvudkontoret ligger i Helsingborg där det i dagsläget finns cirka 30 passionerade medarbetare.
Läs gärna mer på www.se.mer.eco
Som ekonomiassistent på Mer Sweden AB blir dina huvudsakliga uppgifter:
– Leverantörsreskontra – nyuppläggning av leverantörer samt ankomstregistrering av fakturor
– Leverantörsreskontra – ansvar för betalfiler och manuella utbetalningar
– Löpande bokföring av inbetalningar
– Fakturering – hantering av olika ordertyper
– Ansökningar hos Skatteverket om Grön Teknik
– Delaktig i månads- och årsbokslut (avstämningar av vissa konto)
– Kundreskontra – inbetalningar, påminnelse- och kravhantering
– Avstämning externa betalningsflöden
– Posthantering
– Inköp av kontorsmaterial och catering
– Övriga administrativa uppgifter inom företaget
Du behöver vara flexibel och kunna hantera snabba förändringar i en verksamhet i utveckling . Du är i grunden positiv och hjälpsam, är en teamspelare och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och noggrann och van att hålla deadlines samt har förmåga att hantera arbetstoppar. Som person är självgående och driven med egen initiativförmåga. Det är viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift både till externa myndigheter och till våra kunder.
Du ska minst ha en gymnasieexamen i ekonomi och minst 1-2 års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent (av kundreskontra och/eller leverantörreskontra) och gärna från ett företag med lagerhantering i en internationell miljö.
Du ska ha god datorvana i officepaketet och i excel. Det är meriterande om du har erfarenhet från Erp system som Visma.Net och Dynamics. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi ingår i en internationell koncern, det är meriterande om du har kunskaper i norska och tyska.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.