Denna annons har löpt ut

Ekonomiassistent till intresseorganisation i Lund

Kort om tjänsten

Är du en kvalificerad ekonomiassistent och vill ha ett längre konsultuppdrag i Lund? Läs mer nedan och ansök gärna redan idag!

Om verksamheten

I detta fall är kunden en politiskt styrd organisation med verksamhet i Lund. Våra kunder verkar inom alla branscher och är allt från små bolag till stora börsnoterade koncerner. Att arbeta som konsult är därför en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi. Som stöd har du en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke samt en engagerad konsultchef som är väl insatt i branschen och rollen. Uppdragen, som är av varierande längd, kan också leda till anställning hos kund. Vi hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss!

Mer om tjänsten

Du kommer att arbeta centralt i Lund i anslutning till centralstationen. Ditt ansvar på ekonomiavdelningen blir till cirka 50% av tiden att ansvara för reskontror, utföra bank-, moms- och kontoavstämningar, sköta betalningar mm. Resterande tid kommer du arbeta med projektredovisning vilken hanteras i Excel, t.ex. uppföljning av budget, redovisning av projekt i termer av tid och intäkt/kostnadsallokering mm.

Start är omgående och minst 6 månader framåt.

Din profil

Du som söker har minst ett par års erfarenhet som ekonomiassistent och en eftergymnasial ekonomiutbildning i grunden. Det är meriterande om du har erfarenhet av flera ekonomisystem och du förväntas ha goda kunskaper i Excel. Du har en positiv inställning, drivs av att lära dig nytt och vara en uppskattad tillgång som del i teamet. Du har sinne för struktur, ordning och tycker om att arbeta hands on. Eftersom din kompetens behövs omgående behöver du som söker vara tillgänglig inom kort, vilket också möjliggör en god överlämning.

För att trivas i rollen som konsult måste du vara självgående, prestigelös och tycka om mötet med nya människor och arbetsplatser. Du räds inte nya utmaningar eller att ta initiativ och det är självklart för dig att bidra till våra kunders framgång.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Kontakta oss gärna för eventuella frågor! Anna Kirsten; anna.kirsten@dreamwork.se 072 -401 61 25 eller Håkan Ossmyr; hakan.ossmyr@dreamwork.se 072 – 401 61 21.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Dreamwork
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Lund
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.