Denna annons har löpt ut

Ekonomiassistent till Helsingborg

Kort om tjänsten

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Helsingborg. Du kommer att ansvara bland annat för den löpande bokföringen och rapporterar direkt till ekonomichefen. Det är ett bolag som växer så det knakar, så konsultuppdraget startar mitten av augusti och för rätt person finns det möjlighet till en anställning hos kund efter uppdragets slut.

SÖKORD: ekonomiassistent, bokföring, moms, kvartalsrapportering

Om verksamheten

Tjänsten är en del av Dreamworks uthyrningsverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund i Helsingborg.

Mer om tjänsten

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
– Löpande bokföring (bank/kundinbetalningar/leverantörsfakturor/reseräkningar)
– Påminnelsehantering
– Avstämning av balanskonton
– Momsdeklarationer

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet av ovan arbetsuppgifter. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann, ansvarstagande och ha ett självständigt arbetssätt och en förmåga att översätta verksamheten till siffror. Du är lyhörd för behoven i organisationen, är engagerad och i samarbete med dina kollegor strävar du efter att kontinuerligt leverera högsta kvalité och ha fantastiskt roligt på jobbet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Helsingborg
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.