Denna annons har löpt ut

Ekonomiassistent till ett spännande företag som växer med utvecklingsmöjligheter – Rototec!

Kort om tjänsten

Är du en driven ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra och vill få möjlighet att inta en viktig roll i ett växande företag? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om verksamheten

Rototec grundades år 2007. Numera består Rototec-koncernen av fyra operativa bolag: Rototec Oy (Finland), Rototec AB (Sverige), Rototec AS (Norge) och Rototec Consulting. Rototec betjänar över hela Norden inom alla sina verksamhetsområden. År 2016 var Rototecs omsättning 37 miljoner euro. Vi sysselsätter sammanlagt omkring 150 personer.

Rototec är en innovativ pionjär inom geoenergi. Energirevolutionen är här och vi vill stå i främsta ledet och skapa en bättre framtid för kommande generationer. Vi tror att de värsta klimatscenarierna kan förhindras genom en politik som gynnar förnybar energi. Vi här i Norden har allt vi behöver för uppvärmning och kylning av fastigheter under våra fötter. Vi uppmuntrar ägare till fastigheter av alla storlekar att bryta sig loss från monopolet och välja en självständig, förnybar och förmånlig form av energi.

Mer om tjänsten

Vi söker nämligen en ekonomiassistent/ekonomiadministratör till Rototec i Upplands Väsby/Vallentuna. Rototec är ett snabbt växande företag grundat år 2007 och idag Skandinaviens största leverantör av energiborrning och geoenergilösningar, med verksamhet i Norge, Sverige och Finland. Med tanke på företagets tillväxt finns det därför stora utvecklingsmöjligheter att växa inom företaget! Din roll som ekonomiassistent kommer att vara varierad och du kommer att ingå i en grupp på 6 personer där två sitter i Finland. Du kommer främst att arbeta med kundreskontra, med bl.a. fakturering, kreditbedömningar och kravhantering m.m. i både det norska och svenska bolaget. Din tjänst är på ca 6 månader med goda chanser till förlängning och en anställning direkt hos kund!

Arbetsuppgifter:
• Ansvara för kundreskontran för två svenska bolag och ett norskt bolag med bl.a. fakturering, uppföljning av kundfordringar och krav/inkassohantering
• Kreditbedömningar
• Kontrollera momsen vid månadsbokslut
• Månadsrapport med uppföljning av kreditnotor som har skapats under månaden med en förklaring
• Månadsrapport med förfallna fordringar med en statusinfo om vad som har gjorts
• Övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter på ekonomiavdelning
• För rätt person finns möjlighet att utvecklas och arbeta framöver med både leverantörsreskontra och mer övergripande uppgifter på en ekonomiavdelning som månadsrapportering, avstämningar, bokslut, deklarationer m.m.

Din profil

Vi söker dig som jobbat i liknande roll som ekonomiassistent eller liknande. Du kanske är i början av din karriär och är nyexaminerad ekonom. Du har arbetat med kundreskontra och vill vidare och utvecklas inom ekonomiområdet. Vi lägger stor vikt i personlighet. För att passa in i rollen bör du vara strukturerad, självgående, flexibel, glad, positiv, inte vara rädd för att ta för dig, ha en god prioriteringsförmåga, tänka kritiskt och ta egna initiativ! Du är ansvarstagande och har en vilja att leverera kvalitet inom utsatt tid och som person är du även service-minded. Du uttrycker dig väl i tal och skrift både i svenska och engelska och meriterande har finska språkkunskaper.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Sjöberg, 08-446 47 09 eller Jill Holmgren, 08-446 47 11.

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.


Företag
Rototec
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Upplands-Väsby
Sista ansökningsdag
Ansökningstiden har passerat
Ansökningstiden har passerat
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.