Ekonomiassistent till Cernelle

Ansök till detta jobb

Kort om tjänsten

Vill du vara med på en spännande resa där du får en viktigt och betydelsefull roll? Har du driv och engagemang samt är strukturerad och noggrann? Konsultuppdraget börjar omgående och för rätt person finns det chans till anställningen efteråt.

Cernelle erbjuder en arbetsplats med nybyggda fräscha lokaler och engagerade medarbetare som vill ha kul på jobbet. Du får stimulerande arbetsuppgifter med både interna och externa kontaktytor samt stora möjligheter att påverka det operativa arbetet.

SÖKORD: ekonomi, ekonomiassistent, lön, kund och leverantörsreskontra

Om verksamheten

AB Cernelle är ett svenskt läkemedelsföretag med forskning och utveckling av läkemedel inom urologi, med särskilt fokus på kronisk prostatit (CP/CPPS) och godartad prostataförstoring (BPH). Företaget har utvecklat växtbaserade läkemedel av högkvalitativa pollenextrakt sedan 1953. Med över 50 miljoner dygnsdoser per år är Cernitol® ett av världens mest använda läkemedel vid godartade prostatabesvär. Bolaget omsätter knappt 80 Mkr med god lönsamhet och har ca 35 anställda på anläggningen utanför Ängelholm. www.cernelle.com

Mer om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du bland annat att jobba med:

· All löpande redovisning samt diverse avstämning vid månadsbokslut
· Rapportering till skatteverk
· Kund- och leverantörsfakturor samt bankavstämning
· Hantera order från både svenska och utländska kunder
· Viss enklare löneadministration (vår lönehantering sker externt)
· Tillsammans med CFO fortsätta uppdatera rutiner inom bolaget
· Administrativa uppgifter såsom posthantering, diverse inköp och växel

Din profil

Du ska ha gymnasial utbildning inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av liknande arbete. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, seriös och kommunikativ. Du har driv och engagemang samt en vilja att förbättra och utveckla. För att trivas i rollen är du positiv och gillar att jobba i en mindre organisation där du kommer i kontakt med medarbetare inom hela företaget.
Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
Du rapporterar till CFO.
Du måste ha bil och körkort då det inte går kollektivtrafik till kunden.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Vänligen kontrollera dina uppladdade filer innan du skickar iväg din ansökan.

Du kan bifoga max 10 filer, vänligen försök igen med färre antal filer markerade.

Du kan bifoga max 10 filer (på totalt 40 MB). Har du problem att bifoga filer? Läs mer här

Du får en bekräftelse per e-post när din ansökan är mottagen - upplever du problem med att skicka in din ansökan kontakta info@dreamwork.se. Får du ingen bekräftelse via e-post kontrollera först din skräppost.

Tack så mycket - din ansökan är mottagen och du kommer att få en bekräftelse per e-post. Får du inte bekräftelsen titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Tack så mycket - din ansökan är mottagen. För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du komplettera med ditt CV. Vi har skickat ett mail med instruktioner - får du inte mailet titta i din skräppost eller kontakta oss på info@dreamwork.se.
Något gick fel - var vänlig och försök igen senare. Kvarstår problemet kontakta oss på info@dreamwork.se.

Företag
Dreamwork Scandinavia AB
Anställningstyp
Heltid
Antal platser
1 st
Område
Ekonomi & Finans
Plats
Ängelholm
Sista ansökningsdag
26 juni, 2022 (1 dagar kvar)
Ansök till detta jobb
För oss är det personligt.

Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.