För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent på ca 40%. Uppdraget är ca tre månader och placeringsort är Åstorp.
I arbetsuppgifterna ingår:
Bokföring
Lägga upp betalningar
Påminnelse- och kravhantering
Avstämningar
Moms- och skattehantering
Löner, för 5 personer
Samt övriga förekommande arbetsuppgifter såsom att öppna post och beställa kontorsmateriel mm.
I tjänsten ingår inte att göra månadsbokslut.
Omfattning är ca 1,5-2 dagar/ vecka med flexibla tider/dagar.
Du har några års erfarenhet från en ekonomiavdelning, och då man är ensam på plats måste man vara väldigt ansvarstagande och noggrann. Som person är du van att ta stort ansvar för ditt arbete och du är pålitlig och noggrann med både deadlines och med detaljer i arbetet samt strukturerad.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, och du har god datavana.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.
Vi vill veta vem du är. Mer utförligt än den du beskriver i ditt CV. Rätt erfarenhet och kompetens är så klart viktigt, men inte alltid tillräckliga meriter för att passa in i det lag som en arbetsplats utgör. Erfarna rekryterare vet att de flesta kan tillgodogöra sig kunskaper, men att göra om sin personliga karaktär är betydligt svårare. Att du passar in är en betydligt viktigare framgångsfaktor både för dig och din framtida arbetsgivare.